Nálunk is volt november

Sőt kerteztünk is. Nemcsak akkor, mikor munkából hazaérve, a sötét kertben gyöngytyúkot üldöztem talpig díszmagyarban -mert ne öltözzek át, addig megszökik a jószág-, másztam az almafára utána, miközben Feri lelkesen biztatott és világított a szemembe a telefonnal, a tyúk meg csak mászott feljebb és feljebb. Aztán továbbrepült a veteményesbe, ahol a nagy gaz takarásában végül csak levadásztam és biztonságba helyeztem.
Szóval végül dugtunk Ferivel fokhagymát, igaz nem sokat, mert nem volt sok idő rá, és kézzel kellett felásni a helyét mielőtt a aprómóki felébred és mielőtt megérkezik az eső. Aztán jött is rá a nagy fagy, szóval nem tudom lesz-e belőle valami, de ez is gazdagít, ha nem fokhagymával, hát tapasztalattal. A dáliák, kardvirágok, rózsanádak még kint vannak, nem sikerült felszedni őket, most meg esik az eső, de lehet, hogy ez nem fog gátat szabni a kertészkedésnek, hátha túlélték azt a mínusz 6-8 fokot. A kupacolások is elmaradtak. Engem annyira váratlanul ért -nem a lehűlés, hanem a mértéke-, hogy csak ámuldoztam egyik reggel, mikor a még éppen teljes pompájukban színesedő juharokat és hortenziákat belepte a hó. Nagyon szép volt úgy menni munkába. Csak sóhajtozni tudtam.
Időközben felkerült az árnyékolóra az ereszcsatorna, téliesítettem a tyúkokat, lezártam az ablakaikat, szétszedtem a beültetésemet és lett termés alatta. Az édesburgonyákat visszavágtam és újra elültettem, hajtásaikat vízbe tettem, már gyökeret is hoztak, így jövőre sok-sok növénnyel gazdálkodhatok majd. Az új ültetés még nem készült el, de már van ötletem.

 
Pucér magnólia. Idén igazán kitett magáért.

Szeretek kukucskálni a juharlevelek között.

 Másik oldalról. 

Fekete eresz az árnyékolón.

 'Crocus Rose'.

 'Leonardo da Vinci' és az eresz.

'Bonica'.
Egy kicsit túl lőttem célon, nem tudom megunni a rózsakertet és a kiserdőt együtt.


 Díszburgonya termés.

Reggeli homály.

Azóta persze a rózsák és a levelek is már a múlté.



Gondolkodom a fényeken, hogy kitennék néhányat, de Goldi tavaly szétrágott párat. 

Lehet idén is adok rá lehetőséget.









Megjegyzések