Mai meló

 A rózsakert mostanra igencsak elhanyagolttá vált. A rózsák viszont teszik dolgukat, minden nap megörvendeztetnek valami széppel, így ma őket választottam és körülöttük tettem én is a dolgomat. Gazoltam. Jó illatú volt. Nemcsak a repkény mentolos illata, hanem a macskamenta és a levendula miatt is. Visszahódítottam a téglautat a növényektől, vakondtúrásoktól, hangyabolyoktól. Visszavágtam a levendulát, most csak három nyeszlett bokrocskám van, de ez nem szünteti meg azt a késztetést, ami minden metszés alkalmával elkap, hogy próbáljak életet lehelni a levágott  növénydarabkákba. Most nem a nyesedékből csináltam dugványokat, hanem fás, talpas hajtásokat választottam le a bokrokról, földbe dugtam őket és várom, hogy mikor kezdenek hajtani. Akkor szétültetem őket külön cserepekbe. 
Igaz a munkát félbe kellett hagyjam holmi ebédkészítés miatt, utána pedig pihi volt és medencézés, aztán pedig felhőszakadás, de örülök annak is, ami eddig elkészült. 

 A dzsindzsa egy része.

Fodrászkodás után.

Hmmm, már látszik az út is.

Az új páciensek.

Les Quatre Saisons, a fáradhatatlan.

Reine des Violettes, az illatos.

Kínai selyemmirtusz, zümmögő.

Benjamin Britten, a gömbölyű rövid életű.

Szellőrózsa, a hátsó dzsumbuj főszereplője.

Még sok munka van vissza, mert nemcsak a szellőrózsa nőtt a kertésznél nagyobbra, hanem a csalán, és a verbéna is, az út továbbra is járhatatlan, legalábbis harci sebesülések nélkül nem lehet közlekedni rajta. Támasztékok is kellenek, mert néhány fiatal angol rózsám idén kétmétereseket hajtott, és a földön fekve hozzák gyönyörű virágaikat. És persze a gaz, meg a vakond, meg a hangya...

Szóval hamarosan visszatérek a szépségeimhez.




Dolgozni is.









Megjegyzések

openeyes üzenete…
izgalmas a szellorozsa. hol szerezted?
valahogy itt az alfoldon nem divat :).
Juhmeli üzenete…
De nem láttam, hogy írtál ide! Fogalmam sincs, honnan való. Talán Lidl, vagy szomszéd néni, de biztos, hogy olcsó volt, és az is biztos, hogy nagyon megérte. Kell neki hely, két méteresre is megnő, de szépen szaporodik.