Nem bírtam tovább


Kukucskáló rukola
Nem bírtam tovább. Az első évad a kertben megkezdődött. Pontosabban az ebédlőben. Magokat kellett vetnem, pedig nincs is melegházunk (még). A magvetési lázat Feritől kaptam el, de csatlakozott hozzánk két éves kisfiunk Peti is.  Ennek az lett az eredménye, hogy rövid időn belül a lakás minden zuga homokos lett, és azon se fogunk csodálkozni, ha a karalábépalánták között kelkáposzta nő és fordítva. Vetettünk konyhaablakba szánt fűszereket: metélőhagymát, metélő petrezselymet, bazsalikomot, tárkonyt. Rukolát, kelkáposztát, karalábét, zellert gumósat és szárzellert, paprikát, paradicsomot, levendulát. A rukola másnapra kikelt, harmadnapra a bazsalikom, a tárkony, a karalábé és a kelkáposzta. Negyednapra a RomaVF paradicsom. A levendulával nem tudom mi lesz, mert tavaly előtt egy egész zacskónyi magból lett öt palánta. Mondjuk azok szép növények lettek, a magastörzsű rózsa köré költöztettük őket. Tegnap olvastam Inlandirnál, hogy mélyhűtőbe kellett volna tenni a magokat, úgyhogy majd azt is kipróbálom, ha így nem jön össze. Addig is lelkesen kukkolok és locsolok és izgulok, hogy vajon idén fogunk e ezekből a növénykékből lakmározni, vagy indítani kell egy második menetet is. A magok összeállítása esetleges. Maradékok tavalyról, sőt még korábbról, valamint a szerény kínálatból lettek kiválasztva. Januárban ugyanis még alig lehetett magokat kapni. Max. mindenből egy vagy két félét. Gondolom márciusban lesz szezonja, addigra feltöltik a polcokat. Leveles kelt, mángoldot, spárgát és rebarbarát szerettem volna kipróbálni, de nem kaptam fekete sárgarépát, pagodakarfiolt, Lollo rosso tépősalátát sem. Kíváncsi vagyok, hogy dughagymát és krumplit fogunk e kapni időben. Készítettem egy kis leltárt a meglévő zöldségekről és fűszerekről, egyenlőre nem interaktív, de majd megoldom, sajnos nem vagyok nagy hozzáértője a számítógépnek, sőt az internetre is az utóbbi pár hónapban kattantam rá, mióta megtaláltam Inlandirt, és Katát.

Megjegyzések