Kiderült

Újabb növények mutatkoznak be a kertben, amelyekről nem tudtuk, hogy vannak. Így például a költőnárcisz, ami a járda mellől - alól nőtte ki magát. Nem is gondoltam, hogy virágozni fog, sőt azt sem, hogy nem a szokásosabbnak mondható sárga tölcséres vonulatot hozza.
Van amelyiket nem is ismerem. Erről a szép lila keresztesvirágúról lenne szó, ami magról kelt, mert a ház előtti kertben a hortenziabokorban, a páfrányban, a rózsabokorban, és egyáltalán, mindenhol ott van. Feri szerint gaz, szerintem valami viola lehet, majd kiderül.


Végül pedig, miután hetek óta gyönyörködöm a körte virágaiban, rá kellett jönnöm, hogy a portokjai grafitszürkék, és hogy a természet mester a csomagolásban (is).




Megjegyzések

Otthon Művek üzenete…
Akármi az ismeretlen növény, nekem tetszik!
Az oldalsávban látható fehér nárciszt ezer éve nem láttam, pedig nekem a gyerekkori emlékeimben ez A Nárcisz. Nekem többnyire a sárga van, azt úgy örököltük a telekkel, aztán vettem hozzá még néhány fajtát, amik képen nagyon szépek és különlegesek, a valóságban azonban nagyrésze egyáltalán nem virágzott, ami igen, az pedig, hát... mondjuk többet vártam.
Ja, és ugye jól emlékszem, ez a fehér olyan igazán illatos, ugye?
Juhmeli üzenete…
Kimentem szimatolni. Lehet, hogy az eső miatt, de nagyon diszkrét volt az illata. Mi ezt a nárciszt örököltük a telekkel. Örültem neki, mert ilyen még nem volt. Nekem egy sárgászöld, bozontos nárciszfajtám illatos nagyon, azt anyukám kertjéből szereztem. A különlegesebb fajtákról csak annyit, hogy ősszel ültettem rózsaszín nárciszt, persze sárgán virágzik.
Tamás üzenete…
Sok kertben láttam ezt a kis aranyos rózsaszín virágot, biztos hogy nem gaz, de én sem tudom mi lehet. Valószínűleg tényleg valami violaféle. Nekem is van ilyen nárciszom, de az enyém sem illatos. Szerencsém van a nárciszokkal, sok féle van, és mind olyan szép, ma fedeztem fel kettőt, amik nagyon illatosak. Írtam is róluk... :-)
Otthon Művek üzenete…
Akkor az illat az csak valahogy hozzátevődött az emlékhez, de a színe az stimmel.