Párás reggel, piros körte

Egy hete nem voltam rendes körúton a kertben. Sok meglepetés várt rám. A krumpli virágzik, be kellene töltögetnem, már egyszer elkezdtem, de nem jutottam a végére. Bogarunk még nincs. Legalábbis krumplibogár. Viszont a sokpettyes virágbogarak Feri ténykedése ellenére is megeszik a rózsáimat. Feri ugyanis a bérgyilkosom. Legyen szó légyről, bogárról, szúnyogról ő elrendezi a számlát velük. Csak az a vakond ne lenne. A paprikaágyásból, ahol múlt héten tombolt és minden egyes nap sírva ültetgethettem vissza a kitúrt palántákat, átlag 10-12 darabot, szóval átköltözött a cukkinik ágyásába. Most azok gyökereihez lehet tömködni vissza a földet. Még van néhány paprika, karalábé, karfiol, bimbóskel palántám, amit ki kell ültetnem. A spárganövénykék is megérdemelnek már egy nagyobb cserepet. A virágpalánták is már kikívánkoznak a szaporítóedényükből. A második vetés borsó is leérett. A petrezselyem és a sárgarépa megint nem kelt ki, mint ahogy a sóska, és sok fűszernövény sem. Utóbbiakat ládába fogom vetni, a sóskával ősszel próbálkozom legközelebb. Répából és petrezselyemből maradt még magom a szakaszosan vethetőkből, úgyhogy teszek egy újabb kísérletet. A mángoldnak egyelőre se híre se hamva, a leveleskel alig kelt ki. A karalábék, kelkáposzták viszont nagyon szépen fejlődnek, már ennivalóak. A paradicsomok virágoznak, és bogyósosdnak. Ezek a január végi vetésből valók. A hasonlóan idős paprikák egy része szintén virágzik. Még mindig van eper és érik a cseresznye, a ribizli. Mindenből éppen csak csemegézni lehet. Híznak a körték és almák is, remélem kóstolni való lesz belőlük is. A virágoskertben már készülődnek a nyári évelők, a liliomok lesznek az elsők a sorban. De  a nyomukban toporognak a margaréták, a füzérajkak, amiket Jobbraszomszéd nénitől kaptam.  Aggódtam a hortenziákért, mert nem tudtam eldönteni a metszés mikéntjét, ezért nem nyúltam hozzájuk, de felesleges volt, mert rengeteg virágot hoznak, elhanyagoltságuk ellenére is. Vagy éppen azért. :)

Ma reggel nem bírtam aludni, úgyhogy fél hatkor kiültem az udvarra leszedegetni a száráról a borsóhüvelyeket, hallgattam a madarakat, bambultam a kertre, az udvarra, és közben egyre kisebb lett a világ. Mindent szépen lassan beborított a tejszerű, csepegős pára. Akkor kerekedtem fel körülnézni.
Balraszomszéd bácsi gyümölcsöse

Veteményes hátulról, ahogy a pipacsok látják

Veteményes eleje

Készülődő előkert

Lehet, hogy sokan bolondnak tartanak, de én nagyon szeretem a füveket. Főleg a térdközéptől Melinagyságúra növő, szélben lengedező, simogatnivaló fajtákat. Néztem már sok kertészetben, de nagyon drágának találtam őket. Nem is lesz rájuk szükség, vannak bennszülöttek a kertvégi méteres dzsindzsában.





Azt hiszem nem veszek díszfüvet, gyönyörűek ezek is

A harmatcseppeknek nemsokára hírmondójuk sem akad, a könyörtelen napsugarak végezni fognak velük. Addig viszont lehet gyönyörködni bennük, meg az iszogató rovarokban.


Eső nem volt, de harmat bőségesen

Az idősebb körtefák fajtáit még nem tudjuk, de már látszik, hogy a három fa három különböző féle. Szeretem a körtét, remélem finom, lédús fajták lesznek, hogy a könyökömig folyon a levük, ha beleharapok.

Ismeretlen körte 1.

Megjegyzések

Otthon Művek üzenete…
Mennyi-mennyi-mennyi minden van a kertedben! Sok munka lehet vele, gratulálok! Szépek a zöldségeid, a virágaid, a füveid, minden.
Van apukámnál egy ilyen körtefa, ő piros Vilmosnak hívja. Nagyon finom, de nem áll el télire, meg kell enni.
Juhmeli üzenete…
Hátha még a virágzó disznóparéj-tengeremet látnád! Köszi a körtét, reménykedtem valami ilyesmiben. Most már csak érjen is be, hogy megkóstolhassam.
Éva üzenete…
Szia! Köszönöm, hogy segítettél, és leírtad a bokor nevét a blogomban.Ahogy itt szétnéztem nálad, egy pillanatig sem csodálkozom, hogy tudtad mi az. Nagyon sokat tudhatsz a növényekről.
Köszönöm még egyszer.