Itt is, ott is

Az enyhe idő mindig kicsalogat a kertbe, ahol mindig van mit csinálni. Még mindig ások. De nem az acat gyökereket. Azt nagyon-nagyon meguntam. Majd, ha már nem lesz más, akkor szórakoztatom vele magam, meg a macskákat. Most a kocsibeálló mellé tervezett nagy évelőágyásnak estem neki. Ott tartottunk vele, hogy Feri legyomirtózta, a fű szépen kisárgult. Aztán nem lehetett ásni a szárazság miatt. Aztán nem lehetett ásni az öt köbméter fa miatt, amit itt tároltunk. Mára a fa szépen összehasogatva bevándorolt a fáskamrába, helyén fűrészpor komposztálódott. Most, hogy végre megérkezett a tavasz óta várt esős idő, úgy láttam itt az ideje belevágni a következő munkába, ki kell ásni a korábbi tulajdonos által kordonosra telepített, majd kivágott almafák tönkjeit, amik mindig szépen kihajtottak, mi meg lefűnyíróztuk őket. Az évelőágyásban nem szerencsés ez a megoldás, úgyhogy ásni kell. Még nyáron felkutattuk valamennyi tuskót, és Feri sok-sok lyukat fúrt beléjük, hogy elősegítsük a gombák munkáját. Tegnap próbáltuk megkeresni a tönköket, de nem találtuk, ezért úgy döntöttünk, hogy szépen felássuk az egész területet, a fák meg majd csak előkerülnek. De nem kerültek. Legalábbis eddig nem találtam egyet sem. Néha ropog az ásó és szétkorhadt fadarabokat forgatok ki a megfelelő vonalban, de a tönkök eltűntek. Micsoda mázli! Persze a kordon nyomvonalán kívül azért találtam egy eddig fel nem fedezett tönköt, de majd azt is megfúrjuk. Hátha a gombák tavaszig még megdolgozzák helyettünk. Szóval most ások itt is, ott is. Úgy vakondmódra. 




Ja, és végre dugtam is, őszi fokhagymát az eperágyásba. December közepén. Feri vett nekem negyed kilót, abból három darab négyméteres sorocska lett. A maradék sorokba áttelelő vöröshagymát dugok. Majd meglátjuk mi lesz belőle. Azt olvastam, hogy az eper között termesztett hagyma szép termést szokott hozni, és hogy az epret pedig elkerülik a gombás fertőzések. Úgy legyen!
Kaptam még petrezselyem és sárgarépa magot is, de olyan nedves a talaj, hogy nem lehet rendesen megvetni
a magok ágyát, szóval ez a kísérlet jövő télre tolódik.
A múlt héten is főztem saját terményből, zellerlevest és frankfurti levest. A zeller gumói kicsik, de ezen nem csodálkozunk, és ha áthámoztuk  magunkat milliónyi gyökerén, akkor olyan finomságot ropogtathatunk, amit azelőtt sosem vettem meg a piacon. Ki tudja, miért? Most pedig egyre többféle zöldséget akarunk megkóstolni. A leveles kel pedig még mindig hajt, oldalkáposztákat is hoz, biztos kitart tavaszig.
Az egyik gólyaorr bokor az őszi szépségkúra alkalmával nagyon jó színt kapott. A másik fajta visszahúzódott. Vagy kidöglött. Remélem nem.


Megjegyzések

csakBea üzenete…
Jó neked, hogy bármikor kiszaladhatsz a kertbe! Nekem csak a tévé, meg a számítógép bámulása maradt.
A farönkök megfúrása nagyon jó ötlet, kár, hogy nem pár évvel ezelőtt olvastalak, sokkal hamarabb ki tudtuk volna szedni az akácgyökereket. Hogy ezt mért nem olvastam én sehol?
Juhmeli üzenete…
Én sem tudom, honnan jutott eszünkbe, de nagyon kellemes meglepetés volt, hogy ilyen hamar eredményre vezetett.
Jó dolog a saját föld. Főleg, ha itthon van. Nagyon jó dolog. Minden nap eszembe jut, milyen szerencsések vagyunk.
Nyözö üzenete…
Mi most várjuk a havat. Még sohasem volt hómentes decemberünk, és hát a lombtalan, kopár szürkeség azért nem olyan vidám... Ma már olyan langyos hajnal volt, hogy kezdtem attól tartani, hogy a krókuszok kidugják a kis zöld lándzsáikat...

De most éppen morog a szél (brutál hangja van ám az erdőnek ha fúj), és hétvégére azt állítják megjön a havazás, meg riogatnak -6 fokos hajnalokkal is...

Talán nálatok is hópaplan alá bújik majd a kert a hétvégére, és végre nem az lesz a napok leggyakoribb kérdése az ifjabbaktól, hogy "Anya/Apa mikor esik már a hó??? Építsünk hóembert!!!" :)
Juhmeli üzenete…
Nálunk ritkán esik a hó, persze a hideg az ideér. Tavaly, ha jól emlékszem tél végén, de lehet, hogy márciusban esett egy kicsit, a már virágzó krókuszokra. Úgyhogy nálunk nincs ilyen szerelem Petiben a hóember iránt. Még szánkónk sincs, eddig feleslegesnek bizonyult. Egy-két napnál tovább nem tartja magát a paplan.:(
Remélem idén máshogy lesz. Vágyom rá, hogy egy kicsit bepanírozzam a mókusokat. Meg Ferit is. Talán, ha lesből támadok, sikerül ledöntenem a lábáról. A mókusokat könnyebb lesz lebirkózni. Csak jöjjön a hó.
Nyözö üzenete…
Hát... Ha a mókusok összefognak a Ferivel akkor esélyed sem lesz, nekem elhiheted! :P
Juhmeli üzenete…
Kibírom, csak legyen mibe zuhanni. Ezek szerint tapasztalt harcos vagy:)
Nyözö üzenete…
Az ilyen "harc" jó dolog... Bár a "gyermek" határozottan szokott tiltakozni, hogy ő nem kaja, de azért sokszor őt is megkergetjük. :)
Kimondottan jól lehet már vele szövetkezni mindenféle harci cselekedetekre.

Ma már volt pár hópihe, és egész sűrű havazást is láttunk. Igaz ez utóbbi a viharos szél miatt vízszintesen esett és csak percekig tartott, így a hóhelyzet egyenlőre változatlan...