Női táska

A február még tél. Tudom én. Mégis, erre az aprócska tényre fittyet hányva megkezdődött nálam a vásárlási szezon.  Ennek első jeleivel ma délelőtt szembesültem, mikor a kézitáskám pelenkakészleteit feltöltendő, elővettem az említett darabot és az ebédlőasztalra csattintottam. Csattant, mert elfelejtettem, hogy "anemveszeksemmit" barkácsboltban megejtett vasárnapi bámészkodás során beszerzett holmik még ott kuksolnak. Megvettem február-március időszakra azokat a vetőmagokat, amikből nem maradt tavalyról. Sárgarépából kétfélét, egy rövidebb tenyészidejűt friss fogyasztásra, egy hosszabbat, amit tárolni is lehet. Egy korai petrezselymet, rövid, kövérkés típust. Borsóból Rajnai törpét. Újdonságnak pedig két zacskó lóbabot, amiből magot szeretnék termelni, hogy jövőre már enni is lehessen, mert az a vetőmagmennyiség, ami a zacskóban van, felháborítóan kevés. Viszont annyira, de annyira vágyom rá, hogy mégiscsak megvettem. Felháborodva. Ami nem került a táskába méreteinél fogva az a kertészeti fátyolfólia, amivel a talajt, később a növényeket szeretném melengetni. Ez is csak kísérleti céllal, a legkisebb kiszerelésben 1,5*10 méter. A koppanás pedig az igencsak hiányos szerszámkészletünket kiegészítő darabtól származott, egy kombinált fogótól. Most már ez is van. Sokszor kellett volna, de nem volt. Legközelebb a csípőfogó jön.
Ma pedig beszereztem új spricc flaskákat és műanyag tálcákat a palántázáshoz. Az előbbiek mindenféle vízkőtelenítési eljárás ellenére sem hajlandók működni, utóbbiak pedig eddig is hiánycikkek voltak, tavaly  a gyári alátétek közül is megadták magukat  páran, muszáj volt frissíteni a készletet. Mert az igaz, hogy a kertre még várni kell pár hetet, a palántanevelést viszont már nem halogathatom.
Itt tartunk az olvadással. 

Ahhoz képest, hogy lassan egy hete hallgatom az ereszcsatorna éneklését, van még dolga a napocskának. A látszatnak ellentmond az, hogy a hidegággyal már vannak terveim, amiben szerepel az újdonsült fólia, némi saláta- és retekmag is.

Megjegyzések

csakBea üzenete…
Jó sok hó van még nálatok! (lehet nálunk is, csak nem tudom) Én annyira begubóztam a télen, hogy még arra sem tudom rászánni magam, hogy elmenjek vetőmagot venni; pedig egy kis borsót azért vennék, az majdnem sikerült.
Hedvig üzenete…
Engem a tesó lepett meg vetőmagokkal.
Otthon Művek üzenete…
Én még egy szemet sem vettem, nem is értem, talán a hó miatt. Itt is van még szépen. A palántanevelés nálam a külsősöknél folyik, úgymint Papa, Szomszédnéni, kérnem sem kell, csak elfogadom amit adnak. De virágmagokat mindig szoktam indokolatlanul vásárolni, megjegyzem a bolti magokkal sokszor befalcoltam már, de mégsem bírom megállni.:)
Juhmeli üzenete…
Senki sincs elkésve, én szaladtam előre:) A külsős segítség mindig jól jön, minket gép és szerszámügyben támogatnak.

Bea, próbálkozz bátran a borsóval, talán valami korai, biztos termést adó fajtával. Anyumék mindig Rajnai törpét vetettek, én is tavaly. Nem nő magasra, akár 20 centinként is lehet vetni a sorokat, megtámasztják egymást. Zsengén leszedve nagyon finom, egyszerre érnek be a hüvelyek, így kevesebb gond a betakarítással, főleg, hogy ti nem tudtok nap, mint nap kimenni a kertbe. Utána meg a helyére vethetsz cukkinit, vagy csemege kukoricát, ha szeretnél. Bár ezek vízigényesebbek, de hátha sikerül, én sem locsoltam őket, bár nem is homokon vagyok.:)
BoGyo üzenete…
Pont ma vásároltam pár magot én is:) Ebédszünetben rám tört a vágy, hogy szerezzek valami kis virágot, erre 2 krókusszal és egy halom zöldség maggal tértem vissza dolgozni:)