Tegnap röviden

Feri újabb virágbimbó-kukkolásának eredménye eloszlatta eddigi kétségeinket. Már nem csak remény, hanem tény, hogy idén mindkét perzsa kockásliliom virágozni fog, legalábbis ha minden jól megy és Kati nem vágtat rajtuk át, mint a féltve őrzött új rózsatöveken, vagy a tulipánokon, vagy a levendulákon vagy a  süppedősen puha veteményen. Idén is rettenetesen gyorsan nő. Kicsit ki is támasztottam őket, nem Katit bár ő is gyorsan nő, nehogy a szél letörje.

Még nem írtam, de hajtanak a tavaly magról sokadjára vetett rebarbarák. Egész pontosan három tő. Sőt megtaláltam végre a Jobbraszomszéd nénitől kapott öregebb tövet. Már csak egy-két év és ehetünk. Viszont a spárgáknak se híre, se hamva. Bízom benne, hogy még élnek, csak mélyre vannak ültetve és ott még hideg a föld. A majoránna pedig szép példája annak, hogy ott is lehet élet, ahol nem is gondolnánk. Megfeketedett lombja alól hozza az friss, apró rózsa alakú leveleit.


A bőrlevelek is egyre szebbek. Néhány kiemelte a virágát, de a legtöbb a levelek között bújva nyílik. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire más lehet, mikor magasabban hozza a virágot. Mitől van az, hogy egyesek bújnak, másoknak pedig megnyúlik a kocsánya? Ugyanarról a fajtáról van szó. Nekem az tetszik, amelyik feláll. 

Bár bőven lenne tennivaló a kertben, mégis Kati alvásidejét azon kívül, hogy a vakond miatt dühöngtem, aki immáron a harmadikat túrta a 2 négyzetméteres hidegágy bevetett egy négyzetméterén, ahol már bújik a retek,  szóval azon kívül az alma és körtefák metszési hulladékát hasznosítottam gyerekbarát módon. 



Megjegyzések

Holdgyöngy üzenete…
Nálunk a macskák s sejtésem szerint a kerítés alatt átszökő szomszéd kutya rendezi a virágágyást. Szerencse még nem vetetetm bele, de félek mi lesz majd a kibujókkal?
BoGyo üzenete…
Nagyon jó kis kuckót készítettél! Gondolom volt öröm!!
Nálunk is iszonyat, amit a vakond művel. Az tetszett a legjobban, amikor a vakondriasztó kütyüt emelte ki a földből:)) Ezek szerint baromira félt a riasztótól:)
Hedvig üzenete…
Meli, esz a sárga irigység mindenért, ami ebben a bekezdésben szerepel. Bőrlevél, kockásliliomok, gyerekkukcó... Nagyon ügyes vagy!
Idén először vetettem rebarbarát, olvastam, hogy ez rizikós. Neked hogy sikerült a nevelése?
Juhmeli üzenete…
@Holdgyöngy: A macskák elég tűrhető kertészek, de a kutyusokkal saját tapasztalatom nincs. Reméljük az ágyás nem esik a fő közlekedési útvonalukba.

@BoGyo: A vakondriasztóval mi is jártunk így. Utálom a kis dögöket. Nekem senki nem tudja elmagyarázni, hogy hasznos állat.

@Hédi: Rebarbarával én is csak tavaly kezdtem. A júniusi vetés nem kelt ki, pedig locsoltam is, de a július végi egy hét alatt kicsírázott. Ezek a helyükön teleltek, most három hajt az öt növényből. Persze a mag nem ennyi volt, és a csíranövény sem, de ennyi maradt, és ez elég is lesz, ha megmaradnak.