Palántákról

Igaz még a múlt héten, de áttűzdeltem a paprika palánták nagy részét. Nem gyűlt össze elég joghurtos pohár, amire alkoholos filccel írhattam volna a fajta nevét, ezért felvágtam a poharakat jelölőnek. Az ötlet BoGyotól származik, aki maradék műanyaglapokat vágott fel erre a célra. Sajnos elég rosszul csíráztak a magok, lehet, hogy mélyre kerültek, nem tudom, de a Tizenegyesből újravetettem.  A Kapia tavaly kikelt, de nem jutott túl a szikleveles stádiumon, idén már elő sem bújt, így hajtóvadászatot indítottam egy két éve  piacon vásárolt, finom paprika magjai után és abból vetettem helyette.

A paradicsomok nagyon belehúztak, szépen erősödnek. A zellerek és petúniák még mindig a tűzdelésre várnak. Lehet, hogy ilyen "öregen" már bele is fognak pusztulni, de sokan vannak, talán a túlélők is elegen lesznek.


A káposztafélék elég felemás képet mutatnak. A karalábék elég jól néznek ki, de a káposzta egy része, amire nem jutott befőttesüveg (kontrollcsoport) megadta magát. A  fagy után nem láttam különbséget a két csoport között, de most úgy tűnik a hideg megtette hatását. Persze reménykedem a legjobbakban és szemmel tartom őket, hátha... 
A brokkoliknak mintha nyomelemhiányuk lenne, sárgulnak a leveleik. A karfiol megvan, de még nem indult be. Kondicionálónak szedtem csalánt és beáztattam, még mindig zsibbad a kezem, ezzel fogom öntözni őket, és körülnézek van-e itthon mikroelemeket is tartalmazó növénytáp.

A kedvenc hagymák erősödnek, de van amelyik csak most bújt elő, és van amelyik már megközelíti az átültetéshez előírt minimális gyufaszál vastagságot. 
Nem palánta, de elvetettem a Balatoni rózsát. Ez a korai burgonya ilyen szép lilás, duci csírákat növesztett. Ahogy időm és az időjárás engedi földbe kerülnek a többiek is.
A sprágáknak pedig a góré tetejéről leszedett korhadt lécekből karámot tákoltam össze, itt élhetnek kedvükre életük végéig. Mondjuk úgy 15 évig, de persze lehet tovább is, ha adnak ennivalót. Talán már a jövő évtől.

Megjegyzések

BoGyo üzenete…
Nagyon szépek a palánták! Nálunk a paradicsomok még jóval kisebbek és elég cérna Petik:( El is kezdtem őket kiszoktatni, hátha erősödnének, valószínű bent túl meleg van nekik.
Jaj de jó nagy spárga ágyás!!! Az aztán a csemege!
Juhmeli üzenete…
Nálunk nincs meleg a palántáknak, ritkán fűtünk be. Lehet, hogy bosszút is állnak majd és nem teremnek rendesen, de ez van.:) Vizet se sűrűn kapnak, hetente talán kétszer, mikor már szárad a földjük. Ezzel is vissza lehet fogni a megnyúlást.
a spárgáról Jamie tehet, és nagyon várom az első szüretet. Még sosem ettem spárgát.
csakBea üzenete…
No, ha leszüretelted és elkészítetted a spárgát, feltétlenül számolj be róla, hogy milyen!
Unknown üzenete…
Hát,irigyellek,hogy lesz saját termesztésű zöldséged.Én feladtam a próbálkozást pedig annyira szerettem volna egy mini konyhakertet...
Juhmeli üzenete…
@Bea: Mindenképpen beszámolok majd, én is nagyon kíváncsi vagyok.

@Valenszka: Én is küzdök még a macskákkal. Külföldi kertblogokon láttam, hogy kerítésdrótot fektetnek az ágyásra, hogy ne tudjanak belemenni, kaparni. A növények pedig, ahogy nőnek elfedik a védelmi vonalakat.