Előre megfontolt szándékkal

... a hétvégén bűnbe estem.

Az idő gyönyörű volt, és mehetnékem volt. A mókusok is autós kirándulást szerettek volna, Feri pedig nyugalmat akart. Így felkerekedtünk és meglátogattuk a nem legközelebbi "csakszagolniszabad" kertészáruházat gömbkrizantém mustra és mókus-kibillentés céljából. A választékot felváltva szoktuk átvizsgálni, míg a gyerekek hintáznak, másznak, csúszdáznak, pocsolyáznak, kutyaólakat próbálnak ki és hordanak tele kaviccsal, vagy a halakat nézegetik a tó feletti hídról. Ennek egyetlen hátránya az, hogy a növények neve a cserepeken latinul olvasható, így Ferinek tolmácsra van szüksége, de gondolom más hozzá hasonlóan normális embernek is. Én meg legalább gyakorolok. 
Szóval így tettem szert három gömbkrizantém suhancra. Többek között. Egyelőre nem tudtam eldönteni, hogy ültessem-e nagyobb cserépbe őket, és díszítsék a lépcsőt, ahonnan a macska majd jól lepofozza őket,vagy ültessem szabadföldbe, ami locsolás szempontjából sokkal praktikusabb, de nem szolgáltat olyan közeli látványosságot, mint most, mikor délidőben kiülök melléjük egy csésze akármivel és vakon pislogok a szemembe sütő szeptemberi napba.

 Aztán idén nem vetettem díszkáposzát, így gyorsan kárpótoltam magam eggyel, és ha már így belejöttem, akkor rögtön hozzácsaptam három bokor folytontermő szamócát és egy újabb kísérleti díszfüvet, az alangfüvet.



Ferit is meggyőztem arról, hogy idén már úgysem jövünk ide, ha névnapjára megint növénykét szeretne, válasszon egyet a kedvencei közül. Ő pedig csak és kizárólag a japán juharokat keresgélte, vizsgálgatta, de még élénken élt benne a tavaszi csalódás, mikor kiderült, hogy a tavaly szintén névnapra szerzett 'Dissectum viridis' fajta elfagyott és csak az alany hajtott ki. A vonzódása viszont olyan erős e növénycsoport tagjainak irányába, hogy nem tudott ellenállni és beszerzett egy 'Orange dream' nevezetűt. Ezt rögtön be is ültette a pórul járt juhar helyére, annak alanyát meg egy galagonyafa helyére, azt meg a galagonyasövény foghíjába. Hú.
Ez elméletileg teljesen télálló és perzselődésre sem annyira hajlamosak a levelei. Úgy legyen! Az meg remélhetőleg ki fog derülni, hogy tényleg csak 120 cm-es bokornak nő meg vagy 2,5-3 méteres kisfának. 

Azt hiszem mindenki jól járt, a mókusok még jövőre is szüretelhetik a kirándulás gyümölcseit, mi pedig gyönyörködhetünk a szerzeményeinkben.

Megjegyzések

Nyözö üzenete…
Annak ellenére, hogy a tavalyi nagyobb adag krizantémból egyetlen példány élte csak túl a fagyokat, (de az brutális nagyra nőtt, pedig 2x is áttelepítettem) -- mi is krizantémoztunk a hétvégén. :)

Az újak már a szabadföldbe kerültek, és köszönik jól vannak egyenlőre. Még csak bimbósak, de remélem nemsokára lesz virág is rajtuk. Ha hinni lehet a cetlinek akkor lilák lesznek az újak, a tavalyi túlélő meg ha minden igaz szép sárga...
Hedvig üzenete…
Én is vettem egy cserép sárga krizantémot, meg apró árvácskákat. Ajtódísz lett belőle a bejáratnál. A dísztök is játszott. :-))

Nagyon szép ez a japán juhar meg az alangfű. Kíváncsi vagyok a tapasztalataidra velük.
Dominika üzenete…
Hát, így én is szívesen bűnöznék... :-) Én tavaly kaptam egy hatalmas napsárga virágokkal teli krizantémot, fantasztikus volt mindig ránézni.
Remélem, a férjed juharja is bírni fogja a telet!
Unknown üzenete…
Szépek az új növényeid. Kimondottan tetszik a díszkáposzta. Én tavaly láttam ilyet először, amikor a nejem vett. Sokáig bírta az őszi hideget.
Azóta tetszik ez a növény.
Krizantémot mi is vettünk az idén, de most a temetőbe kerül.
Drukkolok a férjednek hogy sikerüljön a juhar.
Én meg szivar fát néztem ki magamnak.
Csak még nem tudom honnan szerzek ültetni valót.
Hát további jó munkát a kertben, virágosban, házkörül.
BoGyo üzenete…
Nagyon szépek! Én a cserepes megoldásra szavazok, ha elvirágzottak majd mehetnek szabadföldbe:)
Szép kis dekorációt rittyentettél!!!
Szorítok az új szerzeményeknek!!
Holdgyöngy üzenete…
Ezek a macskák, pedig milyen jó egy virágokkal hangulatosan díszített ajtón belépni! Engem az uram "elrángatott" a virágoktól, ismer, csak most más kellett, de megyek majd egyedül is vásárolni!
Juhmeli üzenete…
@Nyözö: Jó hallani felőletek, meg arról is, hogy a krizantémok áttelelhetnek és hízhatnak.

@Hédi: Be fogok számolni róluk és bűneimről is, ha lesznek:) Hajrá tökök! Olyan vidámak.

@Dominika: Tényleg nagyon jól esik a szemnek megpihenni a virágokon, gondolkodom is, hogyan tarthatnám őket a lépcsőn. Juharra ráfér a plusz szurkoló:)

@Gyula: Díszkáposztát tavaly vetettem, elég rosszul kelt és a hernyók csak egyet hagytak meg, de egész télen kitartott. Nagyon szerettem. Sima szivarfát? Körülnézek, az ovi felé sokat láttam, lehet van magonc, vagy mag. Hacsak nem oltott, gömb alakút szeretnél.

@BoGyo: Köszi, láttam már te is hangulatban vagy:)

@Holdgyöngy: A krizantém csábításának eddig én is ellenálltam, de idén feladtam:)
Tamás üzenete…
Orange dream! Woow, rég óhajtott növényeim egyike! :)
Juhmeli üzenete…
@Tamás: Nahát! Jó kis egybeesés:) Nem volt túl drága, azért is vettük meg, reméljük szeretni fog nálunk lakni. Végül megszerezted a japán füzet a tópartra?