Eper és répa helyrerakás helyett

...hétvégén ültettünk.

Feri a vérszilvát ültette a ház mögé:



A szomszédai alá (a himalájai nyírek alá) pedig tavaszi hagymásak kezdtek költözködni, ideiglenesen. Aztán közbe jött az eső, így a krókuszoknak még várniuk kell egy kicsit.


Megjegyzések

Fernel üzenete…
Épp akartam írni neked, hogy hétvégén én is elültettem a krókuszokat.
Kicsit hozzáástam a fűszerkerthez, oda ültettem, plusz még volt egy sor fürtös gyöngyikém, néhány tulipán, egy csomó nárcisz, őket is áttelepítettem.
Őszi fokhagymát duggattam, bazsalikomot+ magot szedtem, borsikfűt.
Csak azt nem tudom, de te majd megmondod, hogy a pici palántáról ültetett, alig látszik ki a földből levendulát be kell-e takarni, és vissza kell-e vágni?
A nyári beszerzésből kettő élte túl :(
Ugyanez zsályával, rozmaringgal.
Amatőr vagyok én ezekhez :D
BoGyo üzenete…
Szorgos kis hétvégétek volt. Kérlek segítsetek, nagyon benga vagyok ehhez, mit jelent az őszi fokhagyma? Fajta vagy, hogy most kell elduggatni?
Juhmeli üzenete…
@Fernel: Hát, őszintén megmondom, hogy én nem takargattam semmivel a kis levendulákat tavaly télen, eszembe sem jutott. Lehet, hogy csak szerencse volt, hogy nem fagytak ki, mert a nagy hidegek alatt több, mint 30 cm-es hó takarta őket. Hó nélkül, kifagyhattak volna. Lehet takarni a tövüket, írják is sok helyen, de is növényeknél nehéz ezt technikailag elképzelni. A takarással csak annyi a gondom, hogy mindig az jut eszembe, hogy nem rohadnak-e le róla a kis hajtások, de ez csak az én kényszerképzetem:) A tő körül lehet takarni a földet faforgáccsal, összetört szalmával, komposzttal.

Drukkolok nekik, és várom a tavaszi képeket:)

@BoGyo: Az őszi fokhagyma más fajta, mint a tavaszi. Ősszel dugjuk, nagyobb fejeket növeszt, kb egy hónappal hamarabb felszedhető, de nem tárolható olyan sokáig, mint a tavaszi. Még nem vagy elkésve:)A bolti enni valót ne duggasd, azt csírátalanítják. Piacon kell kérdezni, vagy direkt ültetni való fokhagyma fejet kell venni a boltban.

A tavaszit tavasszal ültetjük, ez kisebb fejű, kompaktabb, nehezebb pucolni, de jobban tárolható. Remélem nem voltam túl bonyolult:)
BoGyo üzenete…
Köszi! Nagyon jól érthető volt a magyarázat!! :)
Nyözö üzenete…
A hétvégén mi is hagymásoztunk, de az újabb krókuszadag még itt is megmaradt. :) A nagyobb termetű tulipánokat nárciszokat dugdostuk el csak.

Eső olyan pár csepp volt: vasárnap este volt kisebb dirr-dörr, de megint két zivatargóc közé estünk, így csak minimálisan esett. :(
Juhmeli üzenete…
@Nyözö: Náluk ideje sincs szikkadni a földnek, hetente jön két adag rá, de azért örülök. Annak is, hogy néha bejelentkezel, bár jó lenne már látni néhány Nyözös képet az őszről. Üdv a lányoknak is!:)