A pasztinákunkról


003
014
Most, hogy lassan lehetne vetni a következő adagot, megkóstoltuk. Feri kívánságára vezettük be a vetemények sorába tavaly tavasszal, mert pürét akart belőle enni. Hát az még nem, de krémleves már készült belőle és nagyon finom volt (bor nélkül és kevesebb leveskockával készítettem). Megtartjuk. A receptet is, a pasztinákot is, függetlenül attól, hogy nem egészen vagyok vele elégedett. Mégpedig azért, mert nem csak nekünk ízlik, hanem a hagymalégy lárvájának is.  A három nagy gyökér felszíne kivétel nélkül tele volt fúrva. Az egyik belseje érintetlen volt, egyben fehér kukacot találtam, egyben kifejlett bogarat.  Mindkettő élt, de nem készült róluk sztárfotó, a legközelebbi pasztinák adaggal pótolom őket. Először azt hittem drótféreg hamzsolta meg a gyökereket, igaz, azzal ez idáig nem találkoztam, bár a bogár arra utal, a krumplit más ette meg, a petrezselyemben sem volt, de biztos akad, mert nemrég törtük fel a talajt. Aztán eszembe jutott, hogy néhány sárgarépában volt hasonló kár, így már szinte biztos, hogy hagymalégy a nagyobb hunyó. Idén hagymával, büdöskével védem meg az ágyást. Egyébként tényleg hidegtűrő, az egész telet az ágyásukban töltötték takarás nélkül, semmi bajuk, a lakóktól eltekintve, sőt már hajtanak, lassan arasznyiak az új levelek. A magok elég ritkásan keltek, ezért volt helyük szép nagyra nőni. Remélem idén mellőzzük a kukacok közreműködését.



Megjegyzések

Lizi üzenete…
Felcsigáztál!Én is vetek!
Hedvig üzenete…
Én is vetek, ipari mennyiségben faljuk a húslevest, abba is nagyon finom. Jó ötlet a büdöskeszomszédság, azt is kipróbálom.
Juhmeli üzenete…
@Lizi: Sok dologba finom a pasztinák, remélem nektek is bejön.

@Hédi: Jobbraszomszéd néni a bablevest nem tudja nélküle elképzelni.:)