Új szezon

Pénteken a paradicsommagok vetésével megkezdtem az új szezont.

Joghurtos poharakba kerültek a következő fajták:

Kedves blogszomszédaimtól Lizitől (Falusi sanzon) kétféle csíkos, és egy fekete fajta, Ferneltől (Fernelax) erdélyi házi kerti fajtákból nagy bogyójú szív alakú és fodros, kisebb bogyójú szív, 'Berta' szív, 'Goldkrone 'koktél és 'Tumbling Tom Red' típusú. Ezeken kívül még a korábban is vetett 'Black Prince' fekete, 'Golden Königin' sárga, és a jól bevált 'Roma VF' aszalni és sűrítménynek való paradicsomokból nevelek palántát.

Idén ismét vetettem bentre sonkahagymát és pórét, de egy hónappal korábban, mint tavaly, hogy hamarabb ültethessem ki a kertbe a palántáikat, így talán több nedvességhez jutnak és jobban fejlődnek.

Újdonságnak pedig padlizsánnal próbálkozom, hosszúkás termésű 'Long Purple' fajtát kaptam.

A veteményesben is indul a szezon, dacára az összefüggő tyúkhúr-tengerben szomorú látványt nyújtó kóróknak. Hajt a metélőhagyma, a sóska, kicsírázott a november végén vetett borsó, növekednek az ősszel palántázott fejes saláták. A földben hagyott maradványok, azonkívül, hogy kártevők és kórokozók tárháza, örömet is nyújt, szedtem a zöldséglevesbe egy kis újrakaralábét.


009 
A veteményes hátulról

 
011 006 017
 novemberi borsóvetés, metélőhagyma, újrakaralábé


Megjegyzések

Anikó üzenete…
Én még gondolkozom a héten, a csöpp udvarunkba, vessek e magot, vagy vegyek e majd a kedvenc helyemről palántát? Tavaly rengeteget vetettem, és sajnáltam ritkítani, alig lett paradicsomunk.:-( Így jár aki nem gyakorlott!:-)
A padlizsánt annyira szerettem nevegetni,annyira szép a virága! És a medvehagyma kezd bújni, alíg várom már. Amúgy a fűszerek nagyon szépen átteleltek, talán az oregánó száradt ki!

Aranyos a minikaralábéd!:-))))
Lizi üzenete…
Én még csak gondolatban járok itt,megelőztél!Még a joghurtospohár gyűjtésnél tartok...Remélem,nem okoznak csalódást a magok!!
HP üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
HP üzenete…
Nahát milyen jó a földetek! A sok tyúkhúr miatt gondolom. Itt lesz ám majd gazdag vetés. Sok sikert az új szezonhoz!
Andi&Tomi üzenete…
Mi egyszer próbálkoztunk magról de sajnos azokból sok nem került ki a kertünkbe.Már vannak bevált helyek ahonnan veszem a paradicsom, padlizsán palántákat.Holnaptól már jobb idő lesz ;)Jó munkát kívánok!
BoGyo üzenete…
Jó munkát! Nem semmi, hogy nálatok mennyivel előbbre van minden!
Juhmeli üzenete…
@Anikó: Én is minden évben gondolkodom, hogy vegyek-e palántát a piacon, aztán sajnálom kidobni a joghurtos poharakat, már úgy a szívemhez nőttek:) Meg szeretek kísérletezgetni.

Képzeld, a minikaralábék, ahogy írod, a földben hagyott fejeken nőnek többesével.

@Lizi: Csak nagyon apránként tudok haladni, azért kezdtem el és azért ezekkel, mert a csodás fajtáitok nagyon izgatják a fantáziámat. A magok nagyon egészségesnek tűntek, most már csak rajtam múlik.

@HP: Tényleg jó a földünk, nem panaszkodhatunk, de mire a tavaszi vetésekhez eltávolítjuk a tyúkhúrt, abba belegebedünk.:)

@Andrea: Köszi, viszont kívánom neked is a jó időhöz a kertezést. Padlizsánt tavaly mi is majdnem vettünk, de elfelejtettük, így nem lett.:)

@BoGyo: Nagyon enyhe telünk volt, de annyi eső, hogy kint nem lehet dolgozni, mert elsüllyedek a sárban.
csakBea üzenete…
Nálam már az ablakban csücsül 4 kis paradicsom palánta :)
Fernel üzenete…
Hogy ennek a rengeteg tyúkhúrnak hogy örülnének a nyuszikáim :o)

A padlizsánt nem tudom, nem ismerem ezt a fajtát, a tavaly próbáltuk a Violetta Lunga nevezetűt, hát, a kiflikrumpli nagyobbra nő, mint ezek. Pedig anyánál locsolás, és istállótrágya is van, oszt mégse.

Az idén kecskeméti lilát vetettem, vasárnap az első sorozatot, padlizsánt és paprikát anyának, ja, és pár fakkba szórtam levendulát. Igaz, azt mondják, hideg hatás is kéne neki.
Helyette két csipetet kiszórtam az udvaron lakó vödörbe, amiben egy árva petrezselyem lakott. Hátha elég lesz neki annyi hideg, amit a következő éjszakákon kap.

Most, hogy kinéztem a fejemből, rájöttem, hogy vettem egy zacskó Early Long Purple névre hallgató padlizsánt is. :D

Huhh, hosszú lettem :D
Juhmeli üzenete…
@Bea: Épp most néztem meg őket, már szép nagyra nőttek, remélem sok örömet nyújtanak majd, de legalábbis paradicsomot.:)

@Fernel: Szeretem, ha hosszú vagy.:)

Tyúkhúrt nálunk csak mi fogyasztunk, a macska a füvekre bukik, de mi szeretjük fejes salátával meg egyéb zöldekkel:)

Levendulát én is most vetettem, két kis Rama-s dobozkába. Nálam az egyik megy a fagyasztóba, mert itt nem nagyon volt fagy december óta, kíváncsi vagyok, hogy lesz-e különbség a csírázásban.

Paprikával még el vagyok maradva, meg a káposztafélékkel, hétvégén bepótolom, de végére kellene járnom a maggyűjteményem feltérképezésének is.

A padlizsánra meg nagyon kíváncsi leszek, a tiedre is.:)
Zzev üzenete…
Én paradicsom terén régi módi vagyok. Legyen piros és kerek.
Unknown üzenete…
Szép a tyúkhúrod. Nálunk is van bőven. Igaz azt írják hogy a jó talajban van sok, de nem osztom ezt a véleményt. Az én talajom elég gyenge, de szeret itt. Hát jó munkát!
És Jó időjárást.
Juhmeli üzenete…
@Mr. Pickles::D Van, amiben én is régimódi vagyok, de szeretek kóstolgatni.:)

Üdv itt!

@Gyula: Nálunk tényleg jó a talaj, de így nehéz előkészíteni vetéshez. Neked is minden jókat!