Betakarítok

Tavaly és azelőtt is október első hetében érkeztek az első mínuszok, ezért most is komolyan veszem az előrejelzéseket. Tegnap a paradicsomok kerültek a ládába. Éretleneket is szedtem, tesztelem az eltarthatóságukat és az utóérésüket. Szedtem néhány hajtást is dugványozási kísérleteim újabb példányai lesznek, megpróbálom átteleltetni őket. Ezek eredményeiről majd tudósítok. Remélem lesz miről. Ma a paprikák kerülnek célkeresztbe, és a szobanövények, fagyérzékeny dézsások, esetleg az éretlen füge. Aztán letakarítom, kigazolom a veteményest. Feri felrotálja, és egy részét betakarjuk szalmával, hogy ne gazosodjon el márciusig, áprilisig, májusig. Szóval ez a terv. Egy része. Jó lenne a novemberi fatelepítésig megcsinálni.

Képjo 021

Megjegyzések

BoGyo üzenete…
Ó, de jó, hogy írtad a szobanövényeket! Még nálunk is kint vannak! Szegényeket tavasszal a jég verte el, megértek helyre jönni, nem jó lenne, ha most meg megfagyasztanám őket:)
Jó betakarítást!
Anikó üzenete…
De szép minden! A gyerekek is!:-)Bálint mekkorát nőtt.
A füge nálunk idén is, csak a jövőévi rügyeket hozta.:-( Bár szegény eléggé mostoha helyen van, kidobásból mentettem meg. De a szoba növények nekem is kint vannak, ma behozom őket. Tegnap még a bazsalikomot szedtem le, idén apróra vágtam, és olíva olajba tettem el, kíváncsi leszek...:-)Jó munkát!
Petra üzenete…
Hú de guszták a paprikáid!

Milyen fákat telepítetek?
Messzenéző Minyon üzenete…
De szeretnék én is betakarítani, de nem tehetem! Messze van!! És tényleg, a bazsalikom is meg fog fagyni! Meg a kapor!! Jajaj!
Juhmeli üzenete…
BoGyo, nektek is jó munkát! Mentsd a szobalakókat!

Anikó, én is vmi ilyesmin gondolkodtam bazsalikom ügyben. Nálam lehet, hogy olajostól mennek a jégkockatartóba, onnan meg fagyasztózacskóba, kockásítva. Hmmm, még kigondolom.

Petra, szerencsére finomak is, még éretlenül is. Mandulákon, birsen kajszin jár az agyam. Meg még almán, körtén is a sövénybe(alagútba).

MM, épp az előbb jártam nálad, megnézni, mi a helyzet. Drukkolok, hogy megússzátok!
SzilviaA üzenete…
Télire betakarjátok a vetetlen területet a gazok ellen? Akkor tutira nem gazosodik el a kert? Tavasszal is megmarad a takarás vagy leszeditek?
Zzev üzenete…
Nálam a paradicsom hajtások már egyszer át teleltek. Már most is tejfölös poharakban pihennek.
Zöld paradicsomból lehet lekvárt is főzni.
Juhmeli üzenete…
Szil, ha elég vastagon rakod, akkor nem. Vékonyan nem érdemes, sok bosszúságot okoz, a vékony takaró alól előbújó gaz. A takarást a tavaszi vetésnél lehúzom, a palánták közé szoktam tenni, paprika, paradicsom, tök közé.

Mr. Pickles, főztem tavaly, még mindig megvan. Valahogy mindig van, ami beelőzi.:) Nehéz volt életben tartani a paradicsomokat ilyen sokáig?