Mai meló: őszi lemosó permetezés előkészítése almaszedéssel és múmiavadászattal

A felhők tudták, hogy mikor takargattam be a kiscsigát az ágyikójában és kapcsoltam settenkedő üzemmódba. Rögtön rá is zendítettek, de nem volt elég szuflájuk. Mire befűtöttem, már kifogytak egy kis időre, úgyhogy kint is lehetett matatni egy kicsit. A régebbi almafákon idén sok termés volt, de a növényvédelem elmaradása miatt tönkre is ment egy nagy része. Belement a moly, megtámadta a monília és még ki tudja micsodák. Így ma leszüreteltem a maradék almát a fáról, majd megkerestem a múmiákat is. Amit értem kézzel szedtem, amit nem, azt régi seprűnyéllel biliárdoztam le.
Képjo 001



Még összeszedem a fa alatt rohadókat és kezdődhet a tisztogatás. Mivel az eső újrakezdte még gyorsan átválogattam a már korábban begyűjtött ládák tartalmát, csak három darabot kellet eldobni, azt is a potyogottakból. Remélem jövőre ügyesebbek leszünk. Rikítani is kell, mert sokan meg sem nőttek, amik meg összeértek, ott zavartalanul áramlottak egyik almából a másikba a nemkívánatos életformák. 
Képjo 003
Találtam nemtudommiket is. Sokat kell még tanulnom.

Megjegyzések

Petra üzenete…
Nem látszanak hasznosnak. Szerintem szedd le. A bio kertészkönyvemben (valamikor sokat lapozgattam) az van, hogy durva kefével végig kell dörzsölni a fák törzsét, hogy a mindenféle nemkívánatos dolgot kiszedjük onnan.

Egyébként újfent jó volt olvasni.
Juhmeli üzenete…
Petra, még lemosózás előtt megcsinálom!

És örülök.:)


(Na nem a sok rohadt almának.)
Petra üzenete…
Szerencsés ember vagy, sok mindennek örülhetsz:) És azt hiszem a képességed is megvan hozzá, hogy örülj a dolgoknak. Az egész apróknak is.
lalipapa üzenete…
ÖRŰLNÉTEK E A SCHOTT FÉLE-LUGAS-PARINAK ???IGEN ,ÍRJ.-KŰLDÖK PÁR SZEM MAGOT. N-L : lalanagy722@gmail.com
Juhmeli üzenete…
Lalipapa, hát persze, hogy örülnénk.:)