Az esős napok arra valók

..., hogy a kertész bent pihenjen. Vagy álmodozzon. Esetleg tervezgessen. Ha elvetemült, akkor a házimunkában való lemaradásából is lefaraghat. De nem ez a kertész. Mert míg a móki mellett fekszik elaltatás céljából és hallgatja az ütemes cumicsattogást, ami annak csalhatatlan jele, hogy a küldetés sikerült, szóval addig csak arra tud gondolni, hogy kimehet játszani. Akkor is, ha két perccel azelőtt még esett az eső. Akkor is, ha tudja a szabályt, felázott földre nem lépünk. Nem gond, akkor a kerítések mentén vág rendet a derékig érő  csalánban, fűben, gazban. Mert ismeri a mondást, a jószomszédi viszony alapja a jó kerítés. Ha pedig ez nem elég (de az), akkor a veteményes útjait is rendbe lehet tenni. Máskor úgy sem lehet, mert 

a) máskor túl kemény a föld és nem jön ki a gaz,
b) akkor mást is lehet csinálni.

Így lett egy kis rend és sok, nagy gazkupac, ami majd finom komposzt lesz. Jövőre.

Aztán egyszer csak meglátta a legszebbet a sorban. 

 Telhetetlen lett és még többet akart belőle. Elkezdtek bizseregni az ujjai.  Így kissé megcsupálta, 30 talpas félfás hajtás tett a nejlonzacskóba. 

Aztán 10 kétségbeesett percig kereste a gyökereztető hormonport, ami végül nem lett meg, így anélkül állt neki a hajtások lemeztelenítésének.

Homok és kerti föld keverékébe az ujjaival fúrt lyukakba sorakoztatta a puha zöld részektől megszabadított, meztelen ágacskákat a fás részükig süllyesztve őket. Aztán nem merte megöntözni, nehogy túlzásba essen már megint a téglakupacra helyezett deszka feletti örömében, ezért kitette a ládát az esőre.

Most pedig várja, hogy nőjön a sövény és csokitojással eteti nyolcfogút.


Megjegyzések

Petra üzenete…
Jól van, igazi kertész van, Meli!:)

Nincs az a cudar idő, ami engem visszatart a kertészkedéstől.
Petra üzenete…
Jól van, igazi kertész van, Meli!:)

Nincs az a cudar idő, ami engem visszatart a kertészkedéstől.
Juhmeli üzenete…
Petra, olyan párás meleg volt eső után. Jól esett lélegezni.:)
BoGyo üzenete…
:) Óriási az a rozmaring bokor. Valahol olvastam, hogy fahéjt is lehet használni gyökereztető hormon helyett, bár még nem próbáltam. Ősszel én is csak simán elültettem a kis rozmaring dugványokat és szépen megeredtek. Jaj, de finom is a rozmaringos krumpli :)
BoGyo üzenete…
Elbizonytalanodtam, rozmaring vagy levendula bokor van a képen?
Juhmeli üzenete…
BoGyo, a rozmaringos krumpli nálunk is nagy kedvenc. Biztató, hogy jól eredtek hormon nélkül is.

Ez levendula, a rozmaringom még nagyon kicsike, és csak egy van belőle, de az elég is lesz, ha megnő végre.:)
Monika üzenete…
Én elámultam,hogy milyen csodálatos ez a levendulabokrotok!!!!!!!!Olyan igazi!!!Ilyenre vágyom,de sosem metszem meg normálisan.:(
Á! Hétvégén én is megpróbálok szaporítani belőle.
A rozmaringom gyönyörű ,hosszú évekig kísérleteztem,míg rátaláltam a télállóra.:)
Juhmeli üzenete…
Mamka, látod nekem sem mind ilyen szép, de a metszés tényleg fontos. Eddig évente kétszer nyírtam őket, de idén a tél végi metszés elmaradt, nem volt rajtuk fagykár. Majd július elején metszem meg őket, ha minden igaz.
Szaporíts bátran, egy próbát (akár többet is) megér.

Itt találsz róla még, neked kerestem:

http://levendulamagazin.hu/kert/136-levendula-dugvanyozas

http://levendulamagazin.hu/kert/196-levendula-metszese

Jó munkát!
HP üzenete…
Itt van egy levendula szaporítási honlap http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=477185&

Nekem is megfordult a fejemben, hogy szaporítani kellene már, olyan szép zöld hajtásai vannak. A fenti honlap szerint május végétől lehet, kíváncsi leszek mi lesz a tieidből
Juhmeli üzenete…
HP, beszámolok majd az eredményről. Hanem lesz jó, akkor egy hónap múlva újra próbálom.:)