Szeder

 Helyzetjelentés, mert sokan jönnek miatta.

Elkészült az új támrendszer. Nagyon olcsón oldottuk meg. A sövény két végére nem használatos, szó szerint elfekvőben lévő betonoszlopok kerültek, középre pedig az egyik kidőlt oszlop megfordítva. Drót még a kettővel ezelőtti házfelújításból maradt, velünk költözött kétszer is. Így már mondhatjuk, nem hiába. Hétfőn szépen hozzá is kötözgettem a vesszőket. Éppen időben, annyira hajtanak, hogy most még nem tudtam nagy kárt tenni a bimbókban. Már hozzák a jövő évi termővesszőket is. Amin meglepődtem, az az, hogy nem csak a visszavágott oldalhajtások rügyeiből nőttek virágok, hanem a fővessző szinte minden rügyéből. Most már nagyon kíváncsi leszek az eredményre.

A sövény egy része.
 Ilyen jól bevált villanydrót szívecskék rögzítik a vesszőket. 
Egy tv műsorban láttam és így tényleg nem csúszkál a dróton, hanem adott pontban marad a vessző. 
 Virágbimbók mindenhol.
 Az új vesszők is már 20 centisek. Ha még nőnek az alsó dróthoz fogom hajlítani őket, hogy ne zavarjanak a szüretben, metszésben.




Megjegyzések

Holdgyöngy üzenete…
Mi meg elmentünk szedret venni, nem volt (ott sem), tehát hoztunk vagy négyféle bokrot magunkkal, már csak azért is, hogy ne utazzunk 250 km-t üres autóval....
Petra üzenete…
Nagyon ügyes vagy!
Én az idén semmit sem csináltam a szederrel. Elképesztő, hatalmas izé, bokor vagy mi a csuda lett belőle, telis-tele van bimbóval. De persze nem maradhat örökre így, különben be kell szerezni egy katapultot, ami átvisz a kert hátsó részébe.

Félve kérdezem: júdásfa?

Petra
Juhmeli üzenete…
Holdgyöngy, úgy adnék, de olyan messze vagytok! Azért még kitalálhatok valamit, dobok egy mailt.

Petra, majd kikérdezlek, metszés nélkül, hogy muzsikált, termett-e kielégítően.:)