Szó esik a joghurt-gallérról is

A palántavége idő elmaradt, helyette volt komótos munka, sok pihenés és jó idő. Éjszaka pedig kaptunk egy csendes esőt. Nem. Nem gyártottam pillepalackból bukósisakot a jég ellen a palántákra. Azért készültem egy kicsit, főleg a szélre. Kikaróztam a korábbi viharok által kidöntött bokrokat, néhány magasabb évelőt. Feri összegyűjtötte az udvarban megszáradt füvet és a gyümölcsösben a  szénát. Előbbit betettem az eper alá, hogy ne a sárban feküdjenek a szemek. Utóbbiból trambulin lett a mókiknak. Használat és újrarakás után kapott egy fóliaborítást.
Itt már kissé leharcolva az egyik boglya.

Feri folytatta a kiserdő csinosítását. Én vetettem uborkát és egy kis babot, valamint az elnéptelenedett káposztaföldre magról brokkolit, karfiolt. Azért sem adom fel. Korábban kellett volna észbe kapnom gallér ügyben, de nem csak tücsök, vakond, és csiga, hanem hangya is van a történetben. Igazi mese. 
Szóval, a dolog úgy kezdődik, hogy kispoharas joghurtos poharat, megfelelő méretű műanyag cserepet keresztben félbe vágok, és a már beültetett palántákra húzom felülről, majd a földbe nyomom kb. két centit. Nem többet, mert megsértheti a gyökereket, illetve nem engedi fejlődni őket rendesen. Tavaly így jártam a paprikákkal, mert csak a pohár alját vágtam le a nagyobb biztonság kedvéért. Nem is nőttek meg. Ha erősebbek a palánták, amikre nem lehet ráhúzni felülről a gallért, ott  hosszában félbe töröm azt és a szár köré kanyarintom, majd benyomom a földbe. Az így védett palántáimat még soha nem rágta el tücsök, max a vakond tolta ki őket. Csiga ellen nem tudom, hogy beválik-e, de a hamuval eddig jó tapasztalataim vannak, bár lehet, hogy csak szerencsém volt. Majd még kifigyelem. Sörcsapdát még nem próbáltam, de utánajárok a legendáknak, csak nyerhetek vele.

Nyílnak a rózsák, készül a bodzaszörp, lehet enni spárgát és hét végére lehet borsót szüretelni. Most ilyen a veteményeskert:
Nem bántam meg, hogy szétkaptam a sövényt, így sokkal szebb és nőhetnek a levendulák. Lassan méteres átmérőjűek. Valahol azt olvastam fél méter, de ne higgyetek nekik, nekem se kellett volna.
Mögöttük a hagymaföld.

 Hátul felmagzott mángold, jó poloskagyűjtő hely, mellette mák, krumpli. Előtte lóbab, már virágzik és borsó.
 Borsó, ami nevével ellentétben nem törpe, mellette a galléros paradicsomföld.




Megjegyzések

Petra üzenete…
Nálunk jó nagy eső volt az éjjel, az Éden meghajolt előtte-alatta. És a hétre is mondja, baromi széllel.

A sörös csigacsapdát csak akkor próbáld ki, ha nem szereted a sört. Mert tuti, hogy többet nem fogsz inni:)

Gyönyörűek a levenduláid, nekem is nyolc tihanyi várja az ültetést, elvégre levendulából sosem elég.
Egyébként méretileg nem egyformák, tényleg van olyan, amelyik nem nől magasra-szélesre, és van amelyik meg igen.

Az előző bejegyzésednél láttam, megvan a nutka is, hiába, ha egy üzlet beindul...:)

Petra
BoGyo üzenete…
De szép mindenetek!
A szomszéd utcában van egy derékig érő levendula bokor, csodaszép. Nem is tudom, hogy lehet olyan nagy.
Andrea üzenete…
Melinda!
Ma fűkaszálás közben rájöttem a joghurtos bulira)))), de most meg is erősítetted, köszönöm.
Gyönyörűek a levenduláid, igaz a kerted sem hagy kívánni valót magaután.
Nekem is felmagzott a mangoldom, sőt a közepén fekete bogarak is tanyáznak, van ötleted mivel "kergessem" el őket?
Hatalmas bimbó áradat van 3 futórózsámon, ma hoztam is haza belöle, lassan beindul a pince fölötti 6 futórózsából egy. Sajnos tavaly a többit véletlenül lepermeteztem olyan szerrel amivel nem lett volna szabad, na azok most kezdenek - jővőre lesz teljes - rendbejönni.
A 7 minirózsámból egyet elkapott a lisztharmat, de a többi tele bimbóval.
Még mindig áll, ha errefelé jársz/jártok, szívesen megmutatom élőben is a kertet.
Ja a hagymáimba kezdenek beköltözni a sárgakukacot, mivel lehet bio módon elűzni?
Juhmeli üzenete…
Petra, szeretem a sört, most elbizonytalanítottál.:)

Nutka hetek óta várta, hogy a fakupac eltűnjön a helyéről. Nem bírta tovább, inkább beköltözött melléjük.

Kár lenne az Edenért, már nálam is bimbózik, de az enyém kis bokor, nem futó.
Juhmeli üzenete…
Andrea, én a poloskákat rovarölőztem, olyan sokan voltak, hogy nem tudtam volna begyűjteni őket. A mángoldot már úgysem esszük meg, csak a poloskáknak tartogatom, csalinövénynek. Ha nem olyan sok a bogár begyűjtheted dusztos üvegbe, vagy valami riasztós főzettel lespriccolni Fokhagymával, hátha nem szeretik, és még megy is a mángoldhoz.:)

Szívesen eljönnék megnézni, megbeszéljük, mikor alkalmas.

A kukacok ellen sárgarépával, büdöskével szokták társítani a hagymát, hogy ne találjanak rá a legyek. Nekem eddig bevált, de hogy most mit lehet tenni a rovarölőn kívül, nem tudom sajnos.
Juhmeli üzenete…
BoGyo, köszi a dicséretet, most elég jól állunk, remélem sikerül tartani. Jó érzés most a kertben sétálni, rengeteg az illat, a dal. Már hallom a kakukkot is.
Olyan hatalmas levendulát még én sem láttam. De más kertjét nézegetni én is szeretem.
Eszterkertje üzenete…
Remélem nem baj, hogy belekotyogok a témába :o) Nagyon szép rendes a veteményeskert. A 'Grappenhall' angol levendula nő ilyen hatalmasra.
Juhmeli üzenete…
Eszterkertje, minden új infónak örülök. Annak is, ha néha benézel, akkor nekem is eszembe jut bekukucskálni hozzád, és csorgatni a nyálamat a gyönyörű rózsáid felett.
Eszterkertje üzenete…
Tegnap késő éjszakáig olvasgattam a blogodat és közben halálosan jól szórakoztam :o)Különösen az örökmozgó hátramozdítók és az alvásidőben érkező bocitarka autó esetén, ami nagyon is ismerős mostanában. Neked is szívesen küldök ősszel rózsavesszőket, ha megpróbálkoznál a dugványozásukkal, BoGyo-nak is sikerült :o) Tök jó a blogod, nekem nincs erőm ilyen személyes és vicces bejegyzéseket írni, csak éppen hogy felteszem a fotókat.
Juhmeli üzenete…
Eszterkertje, ó hogy hízik a májam! Köszönöm. Ezek szerint nálatok is vannak kismókik.:)A fotóid pedig szuperek, tényleg csak guvad a szemem ennyi gyönyörűség láttán. A vesszőkkel szívesen tennék próbát, imádok kísérletezni, főleg dugványozni. A levendula dugványaim még élnek.:)
Eszterkertje üzenete…
Teljes joggal hízhat a májad :o) Igazából csak egy kicsike mókim van, a másik már 9 éves. Jó, akkor majd elmélkedj, melyik rózsáim tetszenek, vagy ha adsz támpontokat, milyenre vágysz, próbálok konkrétan is ajánlani.
Juhmeli üzenete…
Eszterkertje, köszönöm. Végigböngészem a kínálatot rendesen.:)

A mókik ezek szerint több agyterületedet veszik igénybe, mint az én fészekaljám. Nálunk nagyjából még ugyanaz a lemez megy mind a háromnak.:)