Meg fogtok lincselni

..., de úgy örülök, mert tegnap végre nálunk is esett az eső. Majd három hétig nem volt itt semmi. Most is csak azért nem úszott el mellettünk, mert előtte való nap megint kihúztam a slagot a veteményesbe, és néhány ágyást alaposan beöntöztem, azért hogy GAZOLNI tudjak. Hamarabb kellett volna. A veteményest ez annyira nem zavarja, most fordul igazán termőre a zöldbab és az uborka,  lassan a paradicsomon is a végére érnek a gyümölcsök, újabbak nem nagyon fognak nőni, de pár kosárnyit tudtam szedni így is.
Kezd érni a szőlő is, és az elfeledett padlizsánsoron is nőnek a bogyócskák. Mellettük a málna hatalmasra nőtt, gondolom a korábbi padlizsánlocsolások miatt. Most már értem, miért írják a könyvek, hogy vágjuk vissza a vesszőket másfél méteresre. Az eddigi térdig érő satnya kis vesszőkkel nem sok teendő volt. A bokrok sorába leásott kétméteres karók pedig röhejesek voltak és feleslegesek, de most már bőven van tennivalójuk. A letermett vesszők kivágása még vissza van, de a háttérben lévő gaztengernek már a végére értem.
 Nagy örömömre  a sövények szépen fejlődnek, bokrosodnak, jövőre már nem kell keresgélni őket. A vegyes virágos-gyümölcsös sövény idén már virágzott is, kivéve az orgona, a kökény és a galagonya, de a vadrózsák, a gyöngyvesszők, a jezsámenek a somok, a fanyarka már lelkesen virult. A frissiben telepített mályvasövényen is bimbók sorakoznak és rengeteg hajtást hoztak. A nyírt galagonya is métereseket nőtt, vissza is vágtam, hogy bokros is legyen, ne csak magas. A tavaly veteményesbe ültetett puszpángok már szép kis gombócok, pedig akkor csak egy-egy tízcentis gyökeres szárdarabka volt mindegyik.
Az új szerzemények is jól boldogulnak. Időnként a vakondi utóműködés miatt vissza kell tömködni a földet a gyökereikhez, de ennyi gondoskodás épp elég ahhoz, hogy állandó lakóivá váljanak a kertnek.
Tavasszal Feri hozott nekem egy hiperszuperből, ahová egyébként nem járunk, csak ezért ment be, egy murvafürtöt. Akkor kb 7 centis volt, tele virággal. Mondtam is, mikor megláttam, olyan valószerűtlen, hogy egy ilyen kicsi száron ennyi virág legyen. Gyorsan ki is kaptam a mini cserepéből, hogy van-e gyökere, vagy kamu az egész. De nagyon szép gyökere volt, meglepően jól fejlett. Kapott is rendes helyet és rendes locsolást, azóta már harmadjára virágzik.
Itt már duplájára nőve az első virágzás után.
Jelenleg és már megint új hajtásokat hoz, új bimbókkal.

A sok szépség, a sok finomság és gazok mellett örömmel írom, hogy megtörtént az első Egycsepp-olvasói látogatás. A programban többek között szerepelt három többnyire pucér, fürdőző móki megtekintése, a komposztdomb mellett, térdig érő csalánban a kerti cserekereskedelem megfigyelése, és ismerkedés Jobbraszomszéd nénivel. Sorra került még a fetrengő kipróbálása, és persze nem maradhatott el az ismerkedés A kacsákkal és Pandával. A kezdetben Mitsemsejtő, majd Bátornak és Kitartónak nevezett, végül Dzsungelharcossá vált Kedves Olvasó -mindenki megnyugtatásául közlöm-, sértetlenül hagyta el a terepet.
Fetrengőhöz szépséges hozzájárulás: egy csinos kékszakáll.




Megjegyzések

BoGyo üzenete…
Igazi bőség kosár! Küldhetnél felénk egy napsütést. Lassan rizst is termeszthetünk annyi eső esik.
Gyönyörűek a virágok!!!
Monika üzenete…
Nem baj,ha esik,csak egy dolog miatt: a szemét csigák lezabálták a padlizsán gyermeket.:(
A fetrengő csodaklassz!!!!!
Juhmeli üzenete…
BoGyo, Feri szokta nézni, hogy kaptok rendesen. Felhőket mi is láttunk, csak esőt nem.

Mamka, nálam a paradicsom néz ki úgy, mint egy csigafa, de megrágják a kis cukkiniket és a padlizsánbogyókat is.:(
Andrea üzenete…
Meli!
Örömmel olvasom a beszámolódat, gondoltam én, hogy "ráugrottál" a kertedre, azért nem írtál nekünk.))
Csodálatosak a kis Mókik, ahogy a medencében ugrálnak, a vízimádatukat le sem lehetne tagadni.))
A szomszédnénitek is aranyos, kedves Hölgy.
Na és a cicótok, ahogy jött utánunk, majd eldobta magát a lábunknál, és hagyta magát felvenni, mint egy kis "rongycsomó" úgy elhagyta magát, és kedvesen elterült a karomba..))
A fetrengőben nagyon finom sült parit ettünk fokhagymás pirított kenyérel, nem is beszélve arról, hogy Te sütötted a kenyeret.
Csodaszép a murvafürtöd, a különleges parikból vettem magokat, a jövőévre eltéve már.
Hu de szép kaspót kapott a kékszakáll!
Tegnap én is kiültettem a kertbe a kerítés közelébe mind a hármat, és közé ültettem a Mozart-rózsát, remélem jó helye lessz mindegyiknek.
Jelentem a darázsbarlangot sikerült teljesen felszámolni!)
Bóbita üzenete…
Tyúkügyben érdemes benézni a tyúkudvar - blogba.
Anikó üzenete…
Ej, de szép itt minden!:-)
Juhmeli üzenete…
Andrea, jó hogy mondod a magokat, én is szedek, mielőtt elfogynak a paradicsomok.:)

A kaspó már két éve várta a lakóját, végre újra elővehettük. Itt rendesen növekedhet.
Juhmeli üzenete…
Bóbita, köszönöm, épp a minap jártam ott és még fogunk is menni, tényleg érdemes.
Juhmeli üzenete…
Anikó, köszi, minden igyekszik. Most éppen én is.:)
Petra üzenete…
Réges-régen megbeszéltem magammal, hogy nem ültetek edénybe növényt, úgyis elfelejtem meglocsolni, télire utálni fogom becipelni, stb.
De annyira gyönyörűségesek ezek a kaspók, asszem felül kell bírálnom az eredeti elképzelést.

Nálunk megint esik, méghozzá rendesen.

Petra
Juhmeli üzenete…
Petra, én is így vagyok ezzel. Locsolás, cipekedés... Volt is hősi halott rendesen, de most nem én gondozom őket, hanem Feri, így csuda jó dolguk van, még tápot is kapnak.:)