Nyaralás három mókival, egy Ferivel, sok nosztalgiával, újszülött álmokkal, kertész-szemmel és anélkül

Mármint kertész-szemüveg nélkül.

Idén sem bonyolítottuk túl a dolgot. Rövid leszek. Igaz induláskor a fecskék már gyülekeztek a drótokon, de szép időnk volt. Oda mentünk, ahol tavaly is voltunk és szándékunkban áll jövőre is ott tölteni pár napot. Siófokon. Mert a mókik így óhajtják. És ha a mókik boldogok, akkor mi is azok vagyunk, és különben sem vagyunk saját magunk ellensége. Sőt, szeretjük a Balatont. Aminek csücske is van. Ahol -Feri szerint- biztos nagy sor van, mert egyszer mindenki szeretne ott állni. A csücskén. Szerintem ott csak nádas van, ezt meg is mondtam neki, de ragaszkodik a Csücsök-elmélethez. Lelki szemeimmel már látom is magunkat jövőre a Csücsök-keresési expedíción. 
Egyébként komolyan szólva, tényleg szeretjük a Balatont. Nézni. Felfedezni a rengeteg sok kertészetét gyönyörű környékét. Lehet szebbnél szebb villákat kukkolni. És persze lehet benne a mókiknak vizifutóversenyt rendezni, iszapból vízilovat építeni, lehet benne úgy csinálni, mintha lenne labdaérzékem, vagy mintha tudnék úszni. Lehet hattyú elöl menekülni, aki a fagyinkat akarja megszerezni, vagy lehet csak bálnázni a tízcentis vizében. Lehet palacsintával tömni a mókikat, olyannal, amiért nem én izzadtam. Lehet hajózni, ahol a mókik szárazföldi patkányokból fel esküdt kalózok lettek, olyanok, akik nem ismerik a tréfát, ezért dobták vízbe Bélát. Lehet pihentetni a szemünket a felcserélt világon, ahol zöld a víz és kék a föld, és hófehér, apró háromszögekkel, este fényekkel van teleszórva.



 Idén sem hagytam ki, hogy kertészetet látogassunk. Most a Négy Évszakra esett a választás és hatalmas meglepetés ért. A tulajdonos, Kovács Veronika, ugyanis nemcsak kertészeti árudát, hanem nosztalgia boltot is vezet, bemutató kertjeiben, melyeket a kertészeti áruda és saját háza körül teremtett meg, szeretettel látja vendégül az érdeklődőket. Biokertjében pedig frissen szedi a vásárlóknak a zöldségeket, gyümölcsöt, ki-mit óhajt.
 Préri-kert.
Kaci rollerezik, Peti áldozat, Meli örül.
 Hopp, Csiga is előkerült.
Teljesen oda vagyok érte.
Bujkáló kerti lak.
 Titkos kert magas sövények mögé rejtve.

 Rózsakert téglautakkal, pavilonnal, örökzöldekkel, évelőkkel.
 Évelők a rózsakertben.

Még a téglák között is kikelnek a magas verbénák és az árvalányhajak.
Az 1500 négyzetméteres veteményesből, gyümölcsösből is lehet vásárolni.

















 Veteményes virágokkal.

És nem. Nem fényképeztem le minden kertet, viszont rengeteget ámuldoztam, és új tervekkel, álmokkal, kívánságokkal jöttem haza.

Ha Siófok, akkor nem mehetek el szó nélkül a Jókai Park mellett. Nagy zöld felületek az öreg fenyők csordái alatt, széles ösvények, szép bokorcsoportok, kedves tó kis híddal, halakkal, jól megépítve, növényekkel benépesítve, játszóterek. A gyerekeknek is nagyon tetszett. Nem a park, hanem a szuper játszó.  Kacinak pontosan addig, amíg egy Petifigyeljmittudok felkiáltással és teljes terjedelmével célt tévesztve esett a homokba arccal. Kaci túlélte, Feri a röhögéstől nehezen, mindenki más sajnálta a kis tornászt, akinek a fogai alatt hazáig korcogott a homok.

Visszavágynak. Majd jövőre. A csücskönállással együtt.

Megjegyzések

Hedvig üzenete…
Mi is szeretjük... Csodásak a fotók.
Monika üzenete…
NAGYON élvezlek olvasni!!!!!!
Eddig nem szerettem Siófokot, de most teljesen másképpen látom.Ha két ilyen csodás kert van,akkor meg kell néznem.Csodaszép kertek!!!!!!!Füreden van a Jókai villa,de nem tudtam,hogy Siófokon meg parkja van.
És az a másik mesés,titkos kert!!!!!!!!!!!!Hűűű!
Holdgyöngy üzenete…
Mamka mindent leírt, helyettem.23587777777777777777777777
Erika üzenete…
Ahhh, micsoda élménybeszámoló! Csodás képeket hoztál a kertről, de a gyerkőcök is nagyon édesek!
Anikó üzenete…
"újszülött álmokkal" nemértem..nemértem..

Ó de jó, Meli is örül!((()))
Petra üzenete…
Nahát, Meli az a kamaszlány a két kis lurkó mellett?:)

Siófok tényleg klassz hely, (és Alsótekeres? Hm? Csak egy köpésre van?:)

A téglából készült kerti utaknál mindig tépem a hajamat, hogy lehettem olyan hülye, hogy elajándékoztam a rengeteg sok téglánkat?

Petra
Piszke a Birtokról üzenete…
Jaja, a tekeresi kertészet is jó, a Silvaniának meg mindig csak a tábláját láttam, de most már el kell oda is mennem
Juhmeli üzenete…
Hédi, a gyerekeknek ez jelenti a nyaralást, mást el sem tudnak képzelni, pedig még csak kétszer voltunk, ez volt a második, de cseppet sem bánom. Így tényleg van pihenés:)

A képek csak telefonosak, nappal szemben, de azért remélem valamennyire értelmezhetőek. Három mókival idegen helyen nincs idő fényképezgetni, sajnos.

Mamka, mi is idén kezdtük felfedezni, mert tavaly olyan meleg volt, hogy egész nap a vízben döglöttünk, hatökörrel, palacsintával és fagyival lehetett kivontatni a mókikat. Idén csak egyszer fürödtünk, így más mókát kerestünk. Szerencsére találtunk is. Érdemes elmenni Veronika kertjébe, nekem nagyon tetszett, nem reklámként írom, lehet tanulni belőle. Vannak egész picike, néhány négyzetméteres kertecskék is, de mindenhol akad pihenő, ahol élvezhetjük a látványt.

Holdgyöngy, akkor ne felejtsd, ha Siófokon jársz, még ha csak pár percre is bekukkantani. Olyan, mintha más bolygóra estél volna be.

Erika, köszönöm, muszáj, mert mindent elfelejtek, így talán jobban megmarad és lesz mit mesélni a mókiknak később.

Anikó, nem lesz újabb kiskertész, ha csak a jó isten nincs vicces kedvében, de újabb kertrész kilátásba helyezve.:)
Meli annyira örült, hogy majd kiugrott a szíve a helyéről. Tényleg.

Petra, szeretem azt hinni, hogy közepes méretű kertész vagyok, de Peti ebben nincs nagy segítségemre.:)
Alsótekeres volt betervezve, de itt ki volt írva, hogy bemutatókertek. Ez varázsszó nálam. Jövőre sorra kerül a nagy faiskola is, minden évben egy. Ez a terv. Pedig már hosszú évek óta vágyom rá. Mikor elhúzunk mellette, mindig kocsányon lógnak a szemeim, azon a 3 km-en.

Tényleg, hogyan?

Piszke, én reszkettem az izgatottságtól és az örömtől, mikor beléptem a kertkapun és a házuk előtt megláttam az az árvalányhajas részt. Addig csak szimplán boldog voltam, hogy más kertjében nézelődhetek. Na, most mindenki azt hiszi, hogy bolond vagyok. Vagy terhes. Pedig nem is.
Andrea üzenete…
Meli!
Örülök, hogy ilyen jóléreztétek magatokat!)
Nagyon kedves kis család vagytok!
Mik azok a kis lila lengedező pálcikák, olyan szépek!
Juhmeli üzenete…
Andrea, ha egyre gondolunk, akkor ánizsmenta lesz az.:)
Andrea üzenete…
Meli!
A napernyős képnél jobbra és balra lévő /vagy inkább a hátamögött,))/ lila-pálcikákra gondolok.

Megbontottam a magnélküli szederlekvárodat, hát az valami isteni finom! Köszönet érte!
Juhmeli üzenete…
Andrea, akkor egyre gondoltunk.:)

És nagyon örülök, hogy ízlik a lekvár.