Fordul az ősz

Bár tegnap még csepegett szeplős orrom hegyéről az izzadság fokhagymaültetés közben, a változás mégis napok óta toporog az ajtó előtt, hogy becsengessen-e. Ma reggelre meg is jött hozzá a bátorsága, olyannyira, hogy nem is akaródzott gumicsizmába bújni a lábam. Hiába a bélelt kabát, míg feltöltöttem az etetőket és kimostam az itatókat, végig dideregtem, hangosan, akár egy helikopter. Tyúkország népe viszont ugyanolyan vidáman köszöntötte az új napot, mint mindig, úgyhogy végül én is beletörődtem, ezután már csak ez lesz, lefagyott ujjakkal, de tesszük a dolgunkat.
Nemcsak fokhagyma került a földbe, hanem kis margarinos dobozkákba vetettem salátákat, hátha palántázva megmaradnak, mert a helybe vetett magokból nem lett egy kósza növényke sem. Aztán egy kicsit szétkaptam a rózsakertet is, lehet meg kellett volna várnom a hidegebb időt, mikor elmennek aludni, de nem bírtam ráülni a kezemre. A lassan fejlődő, kényesebb francia fajtákat cseréltem ki néhány angol rózsával, amik gyorsabban nőnek, többet, szebben virágoznak és már most  sokkal nagyobbak, mint az évekkel korábban ültetett Meillandok.
Ma vöröshagymát szeretnék még ültetni, és sárgarépát vetni, meg spenótot is, mert délben már lehet újra izzadni és trikóra vetkőzve aprómókit üldözni. 

Kosár kiürítése.

Kosár újratöltése.

Melegebb reggelek emléke.







Megjegyzések

florentine üzenete…
Jegyzetelek :-) A kertben minimalista üzemmódba kapcsoltam, de ha a ház kevesebb munkát ad, rávetem magam a kertre. Terveim már most is vannak, spenótot, salátát szoktam is vetni ősszel, fokhagymát nem, pedig milyen jó is lenne!
Andrea üzenete…
Meli tegnap láttam a kisveteményesembe, hogy a spenót kidugta az orrahegyét. Elültettem lányoméknál a hortenzia gyökeres részét, nálam a kertbe pedig a szárakat ültettem el, remélem megered..))) Köszönet érte ismét!
A kiskertemben teljes téliesítés befejezve, fontos volt minnél előbb befejezni, mert készenlétbe kell állnom minden pillanatban most már.
Juhmeli üzenete…
Florentine, fokhagymát nem? Az az egyetlen, amit biztos ültetek minden ősszel, több sikerem volt eddig benne, mint a tavaszi ültetésűben. Meg jól esik a langyos időben ezt csinálni, megnyugtató, elégedettséggel tölt el, hogy még idén gondoskodom az egyik fő jövő évi konyhába valóról.
Juhmeli üzenete…
Andrea, nagyon drukkolok nektek és kicsit irigykedem, hogy te már be is fejezted, amit én el sem kezdtem.;)
Remélem megerednek a növények és hogy sok örömet okoznak nektek.
BoGyo üzenete…
Szorgos-dolgos kertész! Mindig jut valami a kosaradba! A fokhagymát megpróbálom, hátha sikerülne! A tavaszi nekem hozott sikert.
Juhmeli üzenete…
BoGyo, nálam most tavasszal teljesen kimaradt a fokhagyma, nem értem, hogyan, miért, még jó, hogy volt őszi.:)
Szorgos-dolgos, hi-hi, bárcsak úgy lenne! Kész csoda, hogy nő itt valami a kosárba is!