Őszi kert


















 A kedvenc időm köszöntött be a párás, csepegős reggelekkel és napfényes, meleg délelőttökkel. Ha nem színesednének a levelek és kopognának száraz záporral hintve be a kertet, akkor is tudnám, hogy itt az időm. Lehet sálat, csizmát húzni, meleg pulóvert. Ó, de jó! Nekem. Mert a kert más hölgyeinek nem ilyen könnyű az élet. Tyúkországban kitört az őszi tojásszünet, míg a kacsalányok duzzasztják télire tollruhájukat, addig kotkodácsoló kerti segédeim slamposan, egyesek rémisztően meztelenül töltik szabadságukat. Az első keltetés csirkéi szépen felcseperedtek, méretben már vetekednek szüleikkel, a kakaskák próbálgatják hangjukat és megérettek a szüretre, a jércéktől pedig várom az első tojásokat.
A gyümölcsfák is eldobálták már a leveleik nagy részét, igencsak ideje lenne az őszi permetezésnek, takarításnak a kertben, mert a kincskereső időszak lezárult, néhány szem paprikánál több nem maradt már a kertben, leszedtem az utolsó láda almát is a fákról. Maradnak a virágok, a kutyarágta rózsafejek, az ibolyás őszirózsák, a rozsdabarna varjúhájak és hortenziák, a hófehér dáliák, fekete, szúrós fejű kasvirágok, az aranycsíkos tollborzfüvek.
Egyre többször mászom fel az épülő ház galériájára, ülök ki az ablakba, napozok és nézegetem a kertet, álmodozom, hogyha eltűnnek a téglarakások és vége a munkáknak, mit is szeretnék látni, mikor kitekintek azokon a hatalmas ablakokon.
Olyan gyorsan telik ez az őszünk, mire észbekapok itt a tél és én megint sehol sem tartok, csak úgy vagyok. Magamnak. Ferinek. A mókiknak. A pókhálóknak. A hulló leveleknek. A reggeli ködnek. Az esti füstnek.










Megjegyzések

Andrea üzenete…
Meli nagyon jó volt látni a fotókat, és az írásod is tetszik.
Goldikám mennyire elvesztette azt az aranyos kiskutya-pofiját...)))
Milyen növényke cseperedik az almásfotód felett?
Az ilyenfajta - fejben való elrendezést - álmodozást én is szoktam.
Nálam már megtörtént a borkénes+agrokénes /olajos/ lemosás fákon, bokrokon, felásva a kiskert, valamint fokhagymát, hagymamagot, matador spenótot, és madársaláta magot el is vetettem, a leándereket téliesítettem, a vízeshordókat /volt sok/ kiürítettem, mostam, és eltettem jövőre.
Előre kellett dolgoznom - hiába a szépidő még, szerencsére - mivel lánykámnál bármikor beindulhat, sok-sok jel mutatkozik, és akkor nekem jelenésem van.))))
Küldök fotókat!!! Most jut eszembe nem válaszoltam a leveledre, bocs, na de majd most.)))
BoGyo üzenete…
Fantasztikus képeket készítettél. Gyönyörűek! Úgy szeretem én is az őszt. A színek, illatok annyira jók. Nagyon jól haladtok a házzal!
Juhmeli üzenete…
Andrea, jó sokat dolgoztál, lassan kezdődhet a téli álom, és az álmodozás. A leveleket megkaptam, hamarosan megy a válasz.
Juhmeli üzenete…
BoGyo, köszi, jó veled egy húron pendülni.