Süvít a szél és csepereg

 ... úgyhogy gyorsan leszaladtam a kertbe sárgarépáért, petrezselyemért és paprikáért, hogy belülről is megmelegítsük magunkat egy kis kacsaragu levessel. A konyhakertből visszafelé jövet sosincs annyira tele a kéz, vagy lefagyva az ujj, hogy ne lehetne lecsippenteni egyet a fehér dáliákból, rövid szárral, amit a tűzhely fölötti polcra teszek kis pohárba, és amikor unom a konyhaszolgálatot,  jó érzéssel tölt el a szirmok nézegetése.
Egyébként ismét szép hét van mögöttünk. Lomtalanítottuk a górét, elhelyeztük benne az értékesnek talált faanyagot, rengeteg építésből származó szemetet vittünk el a lakossági hulladékudvarba, 8db 240 l-es hungarocellel megrakott zsákot, a téglákat borító polietilén fóliákat, de régi tv-t, locsolótömlőket, kilyukadt medencét, már nem is emlékszem még mi mindent, olyan régen volt.
A kertben most egyéb nem történt, az állatokat rendezgettem, takarítgattam alvásidőben, levelet gyűjtöttünk a móka kedvéért a mókikkal, állandó program a szemétszedés a kutya miatt, az építkezés miatt, a mókik miatt.
Leginkább fejben kertezek, míg a mókikat és a kutyát terelgetem odakint. Hogy hogyan csinálhatnám jobban, szebben, rendesebben. Meg persze új dolgokról is. Milyen legyen a kocsibeálló? Mi legyen a kiserdővel, hogyan folytassuk? Legyenek-e rózsák mellett kísérőnövények? Be kellene fejezni a gyümölcssövény támrendszerét. Megcsinálni rendesen a málna és szeder támaszát. Szivattyút létesíteni, mert a veteményes víz nélkül nem terem úgy, ahogy szeretném. Hogy lehetne kiirtani a sok komlót, a sok lótetűt? Hát nagyjából ennyi.


Kék és arany a rózsakertben.

A tollborzfű az egyik őszi kedvencem.
A kép a kutyaorrtól maszatos.

A móki-kertben szépek a tavalyi ültetésű krizantémok.

 Sokat játszanak a homokban, a földkupacban, a törmelékben.

A kiserdőben a 'Susan' magnólia még nyári zöldjében pompázik, de a juharok már színesednek.

Nincs kép kutya nélkül.

Legalábbis elsőre nincs.

Lehet, hogy japánkert lesz a kiserdőből?

Les Quatre Saisons.

Itt még tart a strandszezon.

Dumaparti  munka közben.

Az évelőágyban még mindig a varjúháj, az őszirózsa és a japán díszfű tartja a frontot.

 Jöttment mángold.

A dáliák szomszédnénitől vannak.

A rózsanádak is.

A kutya naplója
-részlet-
Unalmas a tökfaragás. 
Az egyik szőnyeg innen azért hiányzik, mert elloptam és a kertben cincáltam a sáros pocsolyákban, a másikra még aznap este a vacsorámat taccsoltam. Míg anya takarította, fura hangokat adott, én pedig bánatos kutyaszemeket meresztettem testközelből és megpróbáltam arcon nyalogatni, hogy kiengeszteljem.

A lomtalanítás mókásabb.

Kutya-macska barátság.

Érkezik az eső és a szél.









Megjegyzések

Nora üzenete…
Rendszeresen olvasom a blogot, és megakadt a szemem a lótetű elleni küzdelmeden.
Évekig kínlódtam én is ezekkel, rettenetesen nagy bosszúságot okoznak, amikor sorra dőlnek ki a palánták.
Idén tavasszal, a piacon elcsíptem egy beszélgetést, két termelő között,akik éppen a lótetűről diskuráltak. Elhangzott, hogy valamilyen trágyapelletet használ az egyik. Hazaérve azonnal rákerestem Horto-bio szerves trágyapellet a neve, azonnal megrendeltem és az idén már ezt használtam a palánták ültetésekor.
Csodát nem vártam, de amit idén tapasztaltam az nagyon bíztató. Sokkal kevesebb kárt okoztak. Nem vegyszer, így jó szívvel ajánlom, bár én is csak ebben az évben használtam, de nem csalódtam benne.

Juhmeli üzenete…
Nora, dupla öröm a mai. Újabb olvasó és a tapasztalat nagy kincs. Nagyon köszönöm a tanácsot, egész felvillanyoztál, máris bizseregnek az ujjaim. Márciusban megrendelem és beszámolok a fejleményekről. Jaj, úgy örülök! Ha még rendszeresen tudnék kapálgatni, az is sokat segítene, elköltöznének kevésbe bolygatott helyre. Huh, várom a tavaszt...
BoGyo üzenete…
Virulnak a növényeitek! Gyönyörű az őszi kertetek (is). Hogy csinálhatnád szebben és jobban? Ne viccelj! Szerintem nagyon jól csinálod! A mókiknak és nektek is egy varázslatos, szeretettel teli mesebirodalmatok van!
Juhmeli üzenete…
BoGyo, hát lehetne egy kicsit takarosabb ez a mesebirodalom, de igazad van egyre jobban néz ki, és ha több idő jut majd a munkára és kevesebb az álmodozásra, akkor én is megérkezem egy kis elégedettségbe.:)
Unknown üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.