Képes félnovember










Most, mielőtt megérkeznek a fagyok és minden pucér lesz, meg szürke, elraktározok néhány meleg színt ide is. Novemberre a kiserdő szolgáltatta a látványosságot a juharok és a magnóliák levélrobbanásával, majd a csupasz ágakra aggatott golyóknak örülő cinegecsapatokkal. 
Néhány rózsa is tartogat még meglepetéseket, és a kert is munkákat. Ha szikkad a föld, elültetem a csemegeszőlő oltványokat, amik a héten érkeztek, és felszedem a dáliát, a kardvirágot és a rózsanádat is. Bár igazi fagy még nem volt, szépen visszaszáradtak már. A muskátlikat már hetek óta védettebb helyre tettem, de most költöznek a szuterénba, a végleges telelőhelyükre. A leanderek még maradnak, bírják is, és hely sincs még. Mire jönnek a mínusz 10 fokok, addigra bevonszoljuk őket is.
A focipályán a hónap elején még egyszer lenyírtam a füvet, hogy ne legyen akadálya a téli focinak, de minden más letakarítása, rendberakása még visszavan, így lesz mit csinálgatni, ha a csillagok, az időjárás és a mókik is úgy akarják. Ha nem jön össze, akkor pótolgatom a cinkegolyókat, a magokat az etetőben, és örülök a madárkáknak.










Megjegyzések

Andrea üzenete…
Meli nagyon szép színek vannak a kertetekben.
Az első rózsából hoztam szaporításra tőletek, ez az a nagyon finom illatos? Csodaszép.
Éppen tegnapeste néztem be az építkezésetekre. Nagyon jó így ablakokkal, szépen - még ha nehezítésekkel is - haladtok.
Juhmeli üzenete…
Andrea, nem ebből a rózsából vittél, ez talajtakaró és nincs illata, de ezzel is próbálkozhatsz tavasszal, ha lesz hozzá kedved.
Igen alakulunk, már egész el tudom képzelni, hogy milyen lesz, és hogy milyen lesz ott (is) élni.