Vissza a kertbe

 Már nagyon vágyom rá, hogy azt csinálhassak, amit akarok. Hogy porszívózhassak, ha akarok, hogy port törölhessek, ha akarok, vagy lemoshassam a konyhaszekrényt, ha akarom, vagy dolgozgathassak a kertben, vagy kenyeret süthessek, sőt mostanában egyre többször kap el az úgy sütnék valami finomat érzés is, pedig arra aztán igazán nem volt még példa. De nem lehet. Mert éppen akkor valami mást kell csinálni. Szóval, amíg az akarat, a lehetőség és az energia nem esik egybe bizonyos csillagállásokkal, addig leginkább csak nézegetem a vágyaim tárgyait. 
A rózsákat, melyek közül néhányan már túl vannak az idei bemutatójukon, míg mások, most csapnak a lovak közé. A zöldségeket, ahol már diónyiak a kis karalábék és padlizsánok. Ahol már felszedtük az őszi fokhagymát és megettük az első cukkininket is. Ahol megtörtént az elsőként kiültetett paradicsompalánták kacsolása, és a kacsok egy része már befőttesüveg vízben lógázza lábát, és remélhetőleg ereszt gyökeret. Ahol a kalandvágyból vásárolt kis dinnyepalánta virágzásnak indult, Feri nagy örömére. 
Érnek a bogyósok, a fekete ribizli, a fanyarka, a málna. Feri gondoskodásának köszönhetően beindultak a leanderek és a muskátlik. Megmetszettem a gyümölcssövényt, igencsak besűrűsödött. A mandula is hatalmas vízhajtásokat hozott. Ezeket letépkedtem, volt, amelyik már most kétméteresre nőtt. Feri a kapát ragadta meg és a veteményesben rak rendet egy-egy parcellában.
Még fogok vetni egy kis uborkát, de még répát, zöldséget, zöldbabot, meg még ki tudja mit, és már gondolkodom néha az őszi, téli ágyásokon is. Pedig még a rózsanád és a dália is várja a kiültetést. A kardvirágok szerencsések, őket Feri vette kezelésbe, lelkesen elültette és locsolgatja is  szorgalmasan őket. Jó látni, ahogy szorgoskodik, szimatol, felfedez, örül. Idén tavasszal a rózsakertbe, nyárra a veteményesbe vetette be magát. Kezdek irigy lenni rá.



 'Leonardo da Vinci'.

'Golden Celebration'.













 Várom, hogy kapjunk építkezéses kiutalást, rögtön betonoztatnék helyet a medencének a tolóajtóval szemben, a szomszéd palánkkerítése előtt és vele együtt rögtön megalapoznánk egy későbbi fetrengő helyét is.
Valami ilyesmire gondoltam:

Mellé kell képzelni még a medencét és kész is. Egyszer. Valamikor.









Megjegyzések

Holdgyöngy üzenete…
Nekem az első jönne be. Szép nálatok.Felénk annyi az eső el-és megbolondult minden.
Névtelen üzenete…
Nagyon szépek a növényeid! Már felszedted a fokhagymát? Én azt tapasztaltam, ha korábban szedem fel, akkor nem olyan tartós.
Én az elsőt választanám. Sok sikert hozzá, ügyesek vagytok.
Marika
mancoka kertje üzenete…
Még egy szavazat az elsőre!
Csodás a kerted!
Az első mondataid szíven ütöttek. Eszembe juttattad azokat az időket mikor még dolgoztam. Most időm lenne minderre amit felsoroltál, de az energia bizony már szűkös.
Juhmeli üzenete…
Holdgyöngy, nálunk sajnos csak egy-egy zápor volt, talán egyszer egy hosszabb eső, így nincs burjánzás, sokat kell locsolnunk.
Nekem is az első tetszik, mi is fehérre festenénk az ágyásokat, őszre talán megcsinálnánk.
Juhmeli üzenete…
Marika, muszáj volt felszedni, már szinte nem volt zöld levele, és jópár elhagyta már a szárát is. Az áprilisi szárazságot megsínylették, nem is nagyon fejlődtek tovább.
A hétvégén megpróbálunk előkészületeket tenni a fetrengős-medencés placc ügyében, most ott tanyázik a fahulladékunk...
Juhmeli üzenete…
Mancoka, hát látod, eddig is valahogy így a volt a mókik miatt, most, hogy nőttek egy kicsit, most meg az idő fogyott el a munka miatt. Nem baj, mindjárt nyáriszünet, akkor majd azt is csinálhatok, amit én akarok, és nem nézegetem a zongorán ülő porban az apró ujjnyomokat.;)
Jó lenne, ha sikerülne olyan szépet megépíteni, csak még nem tudom, hogy hogyan, miből.
ZsuR üzenete…
Itt mindennap esik (Zalában). Sávosan. Nálunk 17 mm, a tőlünk jobbra lévő településen 50 mm, a balra lévőn 30 mm, egy kicsit odébb 3 mm.
Pont arra "jó", hogy az érő gyümölcsök el kezdjen rohadni a pára miatt.
"Már nagyon vágyom rá, hogy azt csinálhassak, amit akarok." Szerintem ezt már mindenki átélte aki kertes házban lakik. És nagyon lehet örülni ha eljön a pillanat.
Üdv.
Unknown üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.