A mókik tudják, hogyan okozzanak örömöt nekem

..., mert ezeken a szép, napsütötte napokon mentek táppénzre torokgyulladással hárman is.

Nem, nem kertészkedtem, mert olvadt hólében úszik a kert és az udvar, de azért törpemóki alvásidejében elfoglaltam magam odakint. A hagyományokat követve a karácsonyfánk múmiáját daraboltam fel a kiserdőbe, a magnóliák és japán juharok alá mulcsnak és reménybeli talajsavanyítónak. 

Aztán játszottam Gogoval egy nagyot, imád apportírozni. Szegény meg van áldva velem, olyan kicsiket dobok, mint egy ötéves, de látszólag ez őt nem zavarja. 
Diskuráltam a tyúkokkal is. Ma kiderítettem ki tojja az ombre tojást. Nem volt szükség hosszas nyomozásra és megfigyelésre tyúkudvarban, mert szerencsésen rányitottam az elkövetőre a tojófészekben. In flagranti. Ugyanitt elvégeztem a napi jógagyakorlatomat a lombseprűvel, minek segítségével hozzájuthatok -ha ügyes és kitartó vagyok-, a napi kék tojásadagomhoz is, amit valamelyik hölgy a házuk alatt lévő gödrök egyikében helyez el és türelmetlenül várja, mikor jelenek meg, hogy jót röhöghessen az erőfeszítéseimen.
Egyébként lassacskán mindenki meggyógyult, megy a sok játék, rohangálás, kiabálás. Most  pedig homályos életképek következnek:

Dobozos macska. Szeret kirakózni, de itt most éppen napozik.

Beteg banda.

Esti nasi.

Lefekvés előtt még egy kis ez, egy kis az.
A fényektől még nem tudunk megválni.







Megjegyzések

Józsa Kata üzenete…
Meli, nagyon rég nem jártam Nálad. Nem is tudom, építkeztünk, meg egyebek, pedig most be akarom hozni a lemaradást, mert annyira jól írsz, hogy egy tömény élvezet olvasni.
Persze, most meg amint beköszönt valami tavaszféle, AZONNAL elkezdjük építgetni (végre!) a kertünket.
Szeretnék tőled két dologban tanácsot kérni.
1. Hogy vált be a Heidi áfonya? Valóban bőtermő, és jó ízű? Ha még azt is elárulod, hogy honnan rendelted, külön hála érte. Én most a Starkl-nél szemezek vele...
2. Ajánlj nekem, kérlek szépen 1-2 paradicsom fajtát. Nem kell bő leírás, ha nincs rá időd. Én elmondom, mit szeretnék, és ha tudsz ilyet, saját tapasztalatból, csak sorold fel! Szóval: ne legyen nagy méretű, se a termés, se a bokor. Nem kell semmi extra, se sárga, se fekete egyelőre, nekem piros legyen a paradicsom! :) Jó ízű, de nem nagyon édes. És leves legyen. Lehet koktél is, tul.képpen minél kisebb a termés mérete, annál jobb. Idén még valósz0nűleg csak dézsában fogom tudni nevelni.
Előre is köszönöm a rám fordított idődet, és nagyon sok örömet, jó egészséget, szép kerti napokat kívánok Nektek. Remélem, mostantól megint gyakoribb vendég leszek itt nálad.
Juhmeli üzenete…
Szia Kata, nagyon örülök, hogy hallok végre felőled és remélem beindul a blogod is. Én egyetlen olyan paradicsomot ismerek, amire illik a leírásod. Nagyon szerettem, egy blogszomszédomtól kaptam anno ajándékba a magjait, de pont mostanság gondoltam rá, milyen jó lenne újra termeszteni. Direkt dézsába való, finom, bőtermő, nem nagy a bokor sem, a termés sem. A magja is beszerezhető. Tumbling Tom Red a neve, de láttam belőle sárgát is. Igazán szerettem.

Az áfonyaprojekt sajnos csúfos véget ért, úgyhogy nem tudok beszámolni a termésről, de én is onnan szereztem ahol te is szemezgetsz. Egyszer újra megpróbálom, ha jobban tudok rá figyelni, mert szó szerint szublimált a kertből, pedig szép fejlett növényeket küldtek, virággal terméssel, még meg is kóstolhattam íziben.

Jó kertészkedést, tervezgetést! Várom a beszámolódat.



Józsa Kata üzenete…
Kszönöm, Meli, nagyon jó híreket írtál.