Volt egy kis döngics

..., múlt hétvégén és nagyon remélem, hogy ma is lesz
Nem nagy dolgok, de kezdetnek megtette. Főleg a metszőolló csattogott a kiserdőben, az almafasövényben és a rózsakertben. Most még csak a japán gyöngyvesszőket, a levendulákat vágtuk vissza, egy futórózsát ritkítottam, mert bújnak alatta már a tulipánok, így később már nem férek hozzá és néhány kósza ágat metszettem le az almafákról, amik majd kiverték a szemünket, de egyelőre várok a tavaszra. 
Igaz, nem ültem rá bizsergő ujjaimra akkor sem, mikor láttam, hogy száradt annyira a veteményes földje, hogy meg tudjak benne húzni néhány görbe sorocskát és elvessem az első idei magokat. Szinte minden évben télen szoktam elvetni a borsót, mert ha engedi az időjárás szeretek odakint játszani, a 'Rajnai törpe' pedig jó játszótárs, hidegtűrő, szépen szokott áttelelni és teremni, így most is rögtön rá gondoltam. 
A későn, sebtiben eldugdosott őszi fokhagyma mind egy szálig kicsírázott, olyan jó nézegetni katonás sorait,  arra csábítanak, hogy folytassam a munkát, de egyelőre csak letakarítani, rendezkedni fogok. Így egyelőre marad a két kicsi ágyásom a következő szezonra.

Őszi fokhagyma.

Néhány szál áttelelt spenót és rukola.
A többit a kutya kiásta.

A nárciszok már nagyon kíváncsiak.

Az első krókuszok.






Megjegyzések

Holdgyöngy üzenete…
Itt fagyott az éjjel, keményen. Nem tudom a poszméhek kibújnak-e mára? Jó már mozgolódni a kertben.
kovtama üzenete…
Ekkorák a nárciszok?? Nálam még csak a levelek vannak, pedig alig vagyok pár méterre tőled. :)
openeyes üzenete…
alakulgatnak a szépségek :) jó hogy leírtad a tapasztalataidat a rajnai törpével, asszem egy hete vetettem szalma alá, jó lazán. ha akar megmarad, ha nem akkor nem. semmilyen tétje nincs, de jó tudni, hogy rambo fajta.
Cucurbit üzenete…
Magyarországon régen kapható volt egy fajta, amit "télállóként" árultak (és főleg csak az ipari felhasználóknak), ez a Tifon. Sajnos, ma már nemigen kapható, pedig jó fajta volt.
Juhmeli üzenete…
Holdgyöngy, milyen régen jártam erre! És úgy örülök, mikor itt talállak titeket! Most, hogy tényleg kitavaszodott, gondolom megvan a napi kerti torna.
Juhmeli üzenete…
Tamara, azóta ki is nyíltak. Ezek olyan rongyos fajták, korábban nyílnak, mint a többi. Gondolom, már ott a messzi északon is virágba borultatok ;)
Juhmeli üzenete…
Openeyes, nálam kibújtak, úgyhogy gondolom nálad is mutogatják már magukat a 'törpék'. Ki szokták bírni az egész telet, mert volt már, hogy novemberben vetettem és minden okés volt vele.
Juhmeli üzenete…
Cucurbit, köszi az infot, nem ismertem. Még jó, hogy a Rajnait lehet kapni. Nálam ez a kedvenc.
openeyes üzenete…
Tifon fajtat nagyon reg nem lattam. :( az valoban mindent kibirt. most neztem utana a kis fuzetemben... 2009ben vetettem ilyet utoljara. es az sem volt azevi vetomag.