Végül mégiscsak lett vetemény

A kölcsön munkagépnek hála, meg Ferinek, aki felkelt vasárnap reggel még a méhecskék előtt és felrotálta a veteményes ágyásait. Én pedig dugtam mindenféle hagymát, amit idén is Dóri, kedves blogszomszédom küldött ajándékba, vetettem egy kis salátát, retket, répát, petrezselymet, spenótot,  cukorborsót, céklát. Mindenből egy keveset, csak a móka, meg a nyári főzés kedvéért, mert nem hagytunk valami nagy helyet a konyhakertnek. Évről évre csippentettünk a területéből. A tyúkoknak. A bogyósoknak. A gyümölcsfasövénynek. 
Kalandvágyból kiültettem három cukkinipalántát is. A többit, és a paradicsompalántákat elkezdtem áttűzdelni, hátha lesz belőlük még valami, mert idén csak március vége felé vetettem el a magokat. A szokásos paradicsomok mellett vetettem káposztaféléket és spárgát is, mert évről évre egyre kevesebb tő hajt ki, tavaly már csak öt növényről szüretelhettem. 
Még márciusban rendeltem az egyik csomagküldő kertészettől eperpalántákat, egyszer-, kétszer- és többszörtermőt is. Azokból alakítottam ki egy vadiúj, jelenleg még gyommentes ágyást. Bogyó, ha még olvasol és volt eperszaporulatod abból a hatalmas fajtából, amit egyik évben kinéztem nálad, gondolj rám. 

Alakul a vetemény.
A legtovább itt bírták ki a puszpángok, de már ennek is vége.

Virágzik a japán juharom. 
Igazi erdei hangulatot varázsol az udvarba.

Egyre kevesebb a tulipánom.
Ősszel felturbózom az állományt.

Erdei tulipán.
Nagy kedvenc, magról is jól szaporodik, finom az illata.

Beköszöntött a pitypang szezon.

Készült hajba füzér, cukorsüveg fenyőre girland, csokor és tyúkoknak uzsonna.

Végre esett az eső!
Így búcsúztak az utolsó cseppek.



Ui. a méhekről: A szomszéd gyerek tegnap sötétben, este nyolckor nyírta a füvet, mikor már aludtak a méhek. Hajjj! Messze még a május!




Megjegyzések

openeyes üzenete…
erdei tulipán - erre fáj a fogam - oszd meg kérlek a lelőhelyet. kezd elegem lenni a nemes tulipánokból, mert ugye sok a macera veluk, és mostanában már csak "vad" fajtákat ültetek, de nem mindenből kerül a szomszéd parasztparadicsom nevű kertész boltba.

egyébként nagyon szép a japánjuharod.
Egérke üzenete…
A tulipán beszerző hely engem is érdekelne ;) kell az a vetemény, én is szívesen csinálnám, lehet idén bele is fognék, most lesz időm. viszont nyáron felújítás, biztosan nem lakunk otthon, megint ugrott a dolog. csodállak titeket, hogy minden évben megcsináljátok!
chanson üzenete…
Nálunk egy tulipán nyílt ki idén, nem tudom miért... Nálad gyönyörű mind.
Ahogy a többieket engem is érdekelne, az erdei tulipán honnan szerezhető be? :-)
A japán juhar is gyönyörű... szép a kertetek. :-)
Juhmeli üzenete…
Sziasztok, erdei tulipánt több virághagymával foglalkozó webshopban is láttam, ősszel megszerezhetitek. Szívesen küldenék nektek néhány hagymát, de nekem is csak ez a pár szálam van, várom, hoz-e idén magokat, hogy szaporíthassam őket.