Vakáció

Holnaptól szabadságon vagyok és hamarosan nekünk is megkezdődik a nyári szünet. Még három érettségi nap, egy értekezletes nap van a jövő hétre előirányozva és két hónapra kikapcsolhatom magam. Ha akarom. 
A gyerekeknek viszont már szombat óta peregnek a nyári szünet napjai, a kicsik az oviban töltik, míg dolgozunk, a nagyok pedig ma először voltak itthon, állandó felügyelet nélkül, csak ebédet adni rohantam haza a vizsgáztató teremből, de nagyon jól viselték, sőt nagyon élvezték, a hirtelen jött önállóságot.
Felállítottuk a medencét, illetve állítottuk volna, egy év kihagyás után, de a hajtogatás mentén  millió helyen adta meg magát az előző, így újat szereztünk, mert nekünk nagyon megéri, rengeteget használjuk az érettségik és az augusztus huszadika közötti időszak közel két hónapja alatt.
Közben próbálom utolérni a kertet, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Ültettem uborka palántákat, rehabilitáltam a tarackkal borított korábbi fűszerkertet, szereztem bele a kifagyott rozmaring helyére másikat, kakukkfüvet, rozmaringot, ezeket rendszeresen tesszük a legkülönbözőbb ételekbe. Az eredeti fűszerskálából csak a lestyán, az oregánó és a tárkony élte túl a gazborítottságot és a telet. Citromfű, snidling, menta magától nő itt is, ott is. Mostanra kerültek a földbe a fehér dáliáim és a rózsanád, meglátjuk, mit szólnak a késői dátumhoz. Érnek a bogyós gyümölcsök, a fanyarka, a ribizli, a málna, a josta, a feketeribizli, nem számottevő mennyiség, mi minden szemnek örülünk.
A rózsák túl vannak a csúcsponton, most kellene megmetszenem őket, hogy újult erőre kapjanak, de nem vagyok szomorú, mert kezdi helyettük nagy kedvencem, a hortenzia.

Rózsák virágzásáról a nyolcezredik képem.

A legszebb futóim.

'Macrantha Raubritter' és 'Perennial Blue'.

Az idei kedvencünk a Raubritter. Végre felért a keresztlécig.


 Klassz csokrokat vittem az asztalra minden héten.


 Most a levendula a soros.


Így telnek a napok. 
Mindegyik. 
Macska, 
Lego, 
zongora, 
gitár,
könyv.

Lancelot a legnagyobb melegben is padlófűtésre vágyott.


Egy csepp strand délután.

 Egy csepp strand este.


Lélekben már szüneten vagyok.
Mini szüneteken.
A hajnali hűvösben, mikor kinyitom az ajtókat, ablakokat, hogy áthűtsem a házat.
Mikor komótosan megetetem Tyúkország népét és a szúnyogokat munkába indulás előtt.
Mikor nézem a mókikat a medencében hancúrozva.
Mikor nekiállok a ház egy-egy helyiségében rendet vágni, lomtalanítani.
Mikor paradicsomágyásban kapálok és körbevesz az illata.
Mikor ribizlit, málnát csipegetek a bokrokról.
Olyan, mintha nyarat ennék.










Megjegyzések

Dominika üzenete…
Fantasztikus minden nálatok! Azok a rózsák!!!
Marika üzenete…
Gyönyörűséges minden!
A fokhagymához egy kis adalék. Most találtam "Nálad".

https://awaytogarden.com/the-tricky-matter-of-when-to-harvest-garlic/
Marika
Juhmeli üzenete…
Dominika, köszi a dicséretet, jó tudni, hogy még rajtunk tartod a szemed.:)
Juhmeli üzenete…
Marika, köszönöm az emlékeztetőt, már meg is feledkeztem róla. Meg, hát ugye az elmélet, az elmélet.:) Ebben a három hét forróságban teljesen elszáradtak a levelei az enyémeknek, úgyhogy amint adódott rá időm, a felhőszakadás előtt, utolsó pillanatban sikerült kiásnom őket, és még száradni is tudtak egy keveset.
Dominika üzenete…
Hogyne tartanám, persze, hogy rajtatok tartom! Jófejek vagytok, viccesek és csodás a kert! :D
kovtama üzenete…
Az a rózsa!!!!!!(Raubritter) Én is akarok, meg is keresem hol lehet beszerezni. Gyönyörű! Ahogy minden nálatok , ahogy alakultok. Írj többet, olyan jó olvasni és a képeket nézegetni. :) Idilli az egész.
Juhmeli üzenete…
Dominika, zugban én is be-bekukkantok hozzád. Jó érzés "hallani a hangod".
Juhmeli üzenete…
Tamara, én ezeket, ha minden igaz a Pharmarosa-tól rendeltem, náluk angolok is vannak, megfizethető áron.