A blogoláshoz képest éppen csak egy kicsivel többet kertezek

 A szezon elindult. 

Nálam már múlt hónap elején, amikor kinyíltak az első krókusz -és hunyorbimbók. Rögtön el is vetettem néhány magot idebent, paradicsomot, paprikát, padlizsánt, káposztaféléket és salátákat. Mostanra a paradicsomok és a saláták már lomblevelet is hajtottak, a paprikák most kezdenek kukucskálni, a káposzták viszont csendben vannak, így új magokkal újra kell próbálkoznom, hogy legyen egy kis karalábé, kelkáposzta, leveles kel, kelbimbó és brokkoli. Nagyon motivált vagyok karfiol ügyben is, mert az idei enyhe télben, életemben először sikerült karfiolt növesztenem. Több pagodakarfiol is elkezdett fejesedni odakint az ősszel beültetett ágyásban, nagyon örülök nekik és kíváncsi vagyok, mi lesz belőlük. Brokkolival már korábbi években is voltak félsikereim, így nem is lepődtem meg az apró zöld fejecskéken. Várom már, hogy veteményezhessek, de az még egy-két hét múlva esedékes, az esőtől függ.
Február második felétől kezdve folyamatosan edzem legendás metszőizmaimat is. A gyümölcssövénynek estem neki először, majd a bogyósoknak. A szederbe is belecsattintottam már, így lesz majd karó, ágyásszegély és a vázába is jut virág. A rózsákhoz még nem nyúltam, de ők a következők a sorban, utánuk meg toporognak végeláthatatlan sorban a sövények, a nyáron virágzó bokrok,  gyöngyvesszők, mályvák. 
A permetezés is esedékes. Próbáltam is kétszer. Harmadszorra össze is jön, ha szárazabb lesz az idő. Elsőre a kézi puttonyos fuccsolt be, mindenhonnan folyt a szer, csak a spriccelőből nem. Másodjára a motoros permetező hagyott cserben. Ma Feri és Balraszomszéd bácsi reggeli szeánszának köszönhetően, egy karburátortisztítás után egészségesen beröffent, úgyhogy jöhet a harmadik felvonás, addig meg edzem magam, hogy elbírjam a gépet és a lét egyszerre.
Tyúkék és jól vannak, rengeteg a tojás, és még mindig van vágnivaló kakas vagy egy tucat, csak erőm és kedvem nincs a gyilkolászáshoz. Szóval kukorékolunk rendesen, de majd elmúlik. 
A lista hosszú, de a napok is hosszabbodnak. Csak a legfontosabbakkal fogok idén foglalkozni. Most a legfontosabb a permetezés lesz, hogy legyen a fákon gyümölcs. Az, hogy néhány ággal, gallyal, vesszővel több van, nem számít annyira. 
Addig is, míg újra kijutok, gyönyörködöm a madarakban, akik szünet nélkül ismétlik, ahogy a torkukon kifér: párt akarok, párt akarok! Gyönyörködöm a gimnazistákban, akik sérült madárral lapáttenyerük oltalmában  izgatottan várnak az órámra...

Mindjárt tavasz.

És

Mindig történik valami.















Megjegyzések

Andrea üzenete…
Meli Agrokénnel permetezed le a fákat?
Juhmeli üzenete…
Andrea, tavalyról Bordóilé Neo SC maradt, azzal fogom lemosni őket. Jó munkát neked!
Névtelen üzenete…
Szia Meli! Már vártam mikor jelentkezel,nem tudtam mi történt veletek. Én is el kezdtem a metszést,bár vagy fúj a szél, vagy esik, vagy mind kettő. Komposztot is kipakoltam, rengeteg pajor van benne. Összegyűjtöttem egy edénybe, a madarak már gurulnak, mert teli zabálták magukat,imádják, majd jönnek a macskák, és kipaskolják a mancsukkal,és eszik. Jól mulatunk rajtuk. A komposztföld megy majd a zöldségesbe.Én is ültettem karfiolt,tavaly, nyári vetés volt,augusztusban palántáztam ki. Arra nem számítottam én sem, hogy lesz is karfiol belőle,mert eddig nem sikerült. Arra meg pláne nem, hogy lila karfiol nőtt. Valószínű elcserélték a magok zacskóit, mert én ilyet nem vettem, csak fehéret. Most is fogok vetni, mert idén találtam ilyen magot az Auchanban. Már csak arra kell rájöjjek hogyan tudom megtartani, a lila színt a főzés során, mert kifakult sajnos. Pagoda magot is vettem, hátha szerencsém lesz ismét, ha szép hosszú őszünk lesz ismét, talán lesz belőle valami. Én is vetettem paprikákat február közepén, azok lassan kelnek. Paradicsomot csak március közepén szoktam, mert hamar nőnek, és megnyúlnak.Borsó is van már kint a földben egy adag korai fajta. salátát kint szoktam vetni. Te palántázod? Nagyon várom az igazi tavaszt illatokkal, madarakkal, virágokkal, veteményezéssel.Hajrá március!! Szia Kriszta!
Andrea üzenete…
Meli meg lesz a jó munka, már múlthéten a gyümölcsfák lemosása megtörtént.
De tudom, hogy nálatok is beindult a munkálkodás a kertben, már amikor az eső engedi.
Juhmeli üzenete…
Kriszta, megvagyunk, csak nem érek ide, vagy ha igen, addigra üres lesz a fejem. Jó sok dolgot megcsináltál, irigykedem is egy kicsit, mert idén az első tél, hogy még nincs a földben a borsó. A saláta is csak kényszerből került benti vetésre, odakint évek óta nem kel ki egy szál se, hátha így sikerül.

Várom, hogy elmenjen az esős idő és száradjon a föld, de a miénk lassú ebben, pedig már nagyon viszket a tenyerem, úgy veteményeznék! Vagy bármit, de mindig a kert az utolsó, így se idő, se erő nem marad rá. Még két nap és hétvége. Remélem játszhatok kint egy kicsit. Neked is jó kertezést, szép időt!
Juhmeli üzenete…
Andrea, megint előrébb jársz, ügyesebben csinálod, mint én. Szép időt hozzá!