Őszi kert

Ma igazán szép reggellel köszöntött a szombat. Tyúkország népének dúdolására ébredtem. Már teljesen világos volt, így pár perc heverészés után tettrekészen ugrottam a gumicsizmámba, hogy kieresszem a téli időszámítás szerint előszobában horkoló ebet, tenni, ami a kutyák dolga és kiszabadítani a maradék hölgyeket is rókabiztos esti szállásukról a szabad levegőre. Merthogy járt a róka. Hét tyúkunkat terítette ki, így a maradék különleges figyelmet élvez, vagyis -óriási felháborodásukra- szinte világosban dugjuk ágyba őket. Biztos, ami biztos be van zárva... 
Szóval szép nap volt, bár a napot nem láttuk, de az enyhe időben jól esett ezt-azt rendezkedni, sétálni odakint. Kutyaetetéssel egybekötött tökvadászatomon találtam két darabot is a gyümölcsösben. Szomszédéktól futott át, elég messzire jutott a kerítéstől, így igazán nagy meglepetés volt a magas fűben és a még magasabb csalánban bujkáló csemege. Virágot is szedtem, a tízóraihoz pedig zöldhagymát.
Türelmetlenül ellenőriztem a múlt hétvégén betelepített őszi fokhagyma ágyásomat, de persze még semmi. Későn kerültek a gerezdek a földbe, remélem kihajtanak, mielőtt beáll a fagy. Idén erre nincs is panaszom, igazán kegyes az időjárás, fagy még nem volt, ma is vittem be apró cukkiniket, céklákat és karalábékat a kertből. Igaz a szobanövényeket, muskátlikat és a melegkedvelő dézsásokat már egy hete betelepítettem, csak a nagy leanderek maradtak kint, meglehet egész télre, mint tavaly is.
A kiserdő napról napra színesebb, nyílik még egy-egy rózsa is, és sosincs csend. Hullanak a levelek. Kutatnak a madarak. Szólnak a láncfűrészek. Nagyon szeretem. A fokhagymákkal egy időben ültettem 20 tulipánhagymát is a kiserdő szélére, nagyon várom, milyen lesz tavasszal a kilátás velük.
A mókik hétvégente még szívesen töltik odakint az idejüket, és szerencsére van kedvük a levélgereblyézéshez is a hintázás és rollerezés mellett. Én pedig elégedetten élvezhetem serénykedő, veszekedő, hisztiző látványukat ebédfőzés közben.




















Megjegyzések

Marika üzenete…
Milyen ügyes segítséged van a konyhában is! Úgy látom, születésnapos is van nálatok. Isten éltesse az ünnepeltet!
A fokhagyma biztosan kikel, ha most nem is, de tavasszal egészen biztos. Azért olyan jó, hogy már november közepe van, s a kertből még lehet behozni egy-két finomságot.
Kár a tyúkokért! Jó magas a kerítésetek a tyúkoknál? A mi tyúkjainkat és a gyönyörű kakast a tyúkudvarban rendezte le tavasszal fényes nappal. Azóta a kerítést duplájára emeltük, s csak reménykedünk, hogy nem tér vissza.
Marika
Kraiss Kriszta üzenete…
Szia! Nagyon rég nem írtál, (nem megszokott tőled)Valami baj van?? Nagyon hiányoznak a kis beszámolók, kis történetek, jelenlétetek, gyerekekkel, kutyástul, tyúkudvarostul, kertestül,.. Tudom virus van, sok a teendő a srácokkal is a munkában is,online tolni, de annyira jó lenne hallani felőletek.. Várlak Kriszta!
Névtelen üzenete…
Szia! Remélem minden rendben nálatok. Már nincs időd a kertre? Hiányzik az Egy csepp kert blog.
Várunk vissza. Jó egészséget, és vigyázzatok magatokra.
Ica néni