Így kezdődik a november

 Őszi szünet végével. 

Óraátállítás utáni látszólagos koránkeléssel és valódi koránfekvéssel.

Langymeleggel.

Sétákkal a lehullott levelekben gázolva.

Pizsamában teraszrendezéssel, rózsaszedéssel.

Merthogy az idei őszben összesen egyszer fáztam, viszont sokszor volt melegem. Most novemberben végre kezdhetem előszedni az őszi cipőket, ruhákat, kabátokat. Eső végre akad egy-egy nap, ilyet mondanak mára is, ezért kihasználva a korai reggeli szép időt, jártam egyet a sűrűben. Szó szerint. A kert elburjánzott, még a teraszon is, így nekiálltam némi téli előkészítésnek. A leandereket a ház öblébe vonszoltam, a szobanövényeket féltető alá hordtam. Vágtam a szárazat, a hosszút, a csúnyát. Leszedtem a napvitorlákat, már szükség van az ablakokra eső napsugarakra, befűtik a földszintet. Sepertem és nézelődtem. 


A hagymásaim még nem indultak meg. Idén a kiserdő szegélyébe sok-sok sárga díszhagymát, tulipánt, krókuszt, nárciszt ültettem. Körbekerülve a magnóliákat és juharokat az elvadult rózsakert kétméteres indáin himbálódzó virágokra nézve mentőakcióba vágtam. Az eső úgyis leveri őket, akkor inkább a házban nézegetem az év utolsó szépségeit. 


Mire az első cseppek koppantak a hátamon már megjártam a veteményest. A zöldtrágyának vetett vöröshere és mustár szépen kikelt, az őszi fokhagymákat elfelejtettem csekkolni, a káposztaágyásomban viszont még van kaprom, édesköményem, pok choi és kínai kel, spanyol csiga, nyeszlett póréhagyma és valamiféle káposzták, de már nem emlékszem, mik. A fóliában még minden él és virágzik, pedig volt három fagyos hajnalunk, amikor vakargathattam a szélvédőt munkába induláskor. Teremni viszont már semmi sem terem, a fagyok előtt minden paprikát és padlizsánt leszedtünk Ferivel egy romantikus, telefonvilágítós, vaksötét estén, miközben záporoztak ránk a fóliára kicsapódott páracseppek. 


Most már szakad az eső, én meg itt ülök a galéria kis könyvtárának védelmében és hallgatom a szelet, a zuhogást. Ma kuckós napunk lesz.



Megjegyzések

Márta üzenete…
Minden nap vártam, hátha írsz...
Nagyon jó megint mosolyogni és könnyeket törölgetni olvasás közben.
Köszönöm!

kovtama üzenete…
Ugye nem hagyod abba??? :) Ahova becibáltad a leandereket nem gondolkodsz azon, hogy kiülteted? Ott jó védett helyen vannak. Nekünk évek óta kint élnek földben, gyönyörű nagyra megnőttek, sötétzöldek a levelek és ezer virág szokott lenni rajtuk. Télen az alját (meg van hogy a közepéig is) betakarjuk szalmával, levelekkel, kókuszháncs stb., de az Aldiban is lehet kapni növénytakarót az is jó. Ami kilóg a takarásból és esetleg elfagy ott tavasszal visszavágjuk és onnan hozza az új ágakat, de van hogy semmi nem fagy el, amilyen telek szoktak mostanában lenni. Volt olyan is, hogy teljesen levágtuk az egészet tavasszal és gyönyörű új ágakat hozott.
Andrea üzenete…
Melinda de jó, hogy megint - ha még oly sokára is de - hallani felőletek!)
Hiányoztál/tok, nagyok lehetnek már a gyerekek.
Nagyon szép virágokat tudtál még a tél előtt bevinni az otthonotokba.

Gyere máskor is, ne hagyd abba az írást!))))
Marika üzenete…
Ó! Már nagyon vártalak! Gyere minél gyakrabban!
Nagyon hiányoztak a szép képek, a beszámolók!
Juhmeli üzenete…
Ó, hát még itt vagytok! Én is örülök nektek, teljesen össze vagyok zavarodva a boldogságtól, hogy van még itt élet. Köszönöm nektek.

A leanderrel nagyon jó az ötleted és tanácsod Tamara, csak a helyet kell jól megválasztanom, mert ott bizony állni szokott a víz, lehet megfulladnának.
ildikó üzenete…
Én is nagyon orülök a bejegyzésnek🙂
Caribic üzenete…
Köszönjük a tartalmas és jól kidolgozott bejegyzést. Változást hozott!