Nem bíztam a véletlenre





Ma leszedtem szinte minden fagyérzékeny, fogyasztásra alkalmas terményt a veteményesben. Zöldparadicsomot lekvárnak, rózsaszínt-narancssárgát utóérni, paprikákat enni is, bazsalikomot pesztóhoz, és magnak is, valamint a kis sonkatököket, mert azt olvastam valahol, hogy fagyérzékenyek a termései. Lesz lecsó és csalamádé is.








Ezzel a szép, érett sonkatökkel pedig a nano-versenyzést szeretném folytatni.









Mondtam én. 


Minden nap szüret.



Megjegyzések

Dominika üzenete…
Micsoda szüret!!! Csodásak a zöldségek! Fantasztikus érzés lehet, hogy a saját kertedből vannak!
A nanotökhöz gratula, viszi a prímet! Így már esélyem sincs a másfél tictac-nyi koktélparadicsomommal... :-))))))))
Holdgyöngy üzenete…
Micsoda gusztusos fotó, szinte nyeltem egyet!
BoGyo üzenete…
Nagyon szépek:) Angliában giga, nálunk nano verseny van:))
Hedvig üzenete…
Gratu! Volt fagy? Nálunk enyhe volt azt idő, de a héten én is le/betakarítok.
Meli, ha nem bántalak meg, hozd nyilvánosságra a zöldparadicsom felhasználásának eredményeit! Rengeteg van a kertben és nem tudom, mi legyen vele.
Juhmeli üzenete…
@Dominika: Tényleg jó érzés, de a paprika egyébként az idei összes, most kezdene érni, virágozni:)

A tök-kategóriában lehet nyerő vagyok, de a paradicsom az Hobbikertész és közted dől el szerintem:)

@Holdgyöngy: Nekem is nagyon tetszik, ki is raktam a ládát a tökös- és almáskosár mellé. Ha kell valami, csak legurulok a lépcsőn:)

@BoGyo: Köszi a dicséretet. Nálam nagy termések még nem voltak, talán lesz szép nagy laskatököm, de az még szárán van.

@Hédi: Nem volt (időkép szerint 3 fok volt a legkevesebb), de nem mertem kockáztatni, mert múlt ősszel rögtön az első bejósolt fagy megtette hatását, bár akkor is leszüreteltem előtte mindent.

Tavaly készítettem zöldparadicsom lekvárt, de csak frissen kóstoltuk, ami kimaradt az üvegekből, a többit sikerült megromlasztani. A friss lekvár finom volt, egzotikus gyümölcsre emlékeztetett egy kis fügés beütéssel.

A recept innen volt, idén is ezzel próbálkozom:

http://gabojszakonyhaja.blogspot.hu/2008/10/zldparadicsom-lekvr.html
Hedvig üzenete…
Meli, és ezt a lekvárt mihez ettétek? Édeshez? Sóshoz? Smarni, palacsinta:-))
Juhmeli üzenete…
Ebben sajnos nincs tapasztalat, mert a frisset megettük magában,kanalazva, a többit meg a penész támadta meg, én vétkem. Állítólag sajtot is lehet belőle készíteni, én sütikről, péksüteményekről, kalácsokról ábrándoztam közben, hogy azokra/ba teszem. Szerintem sóshoz nem passzol, mert könnyed ízű, nem savas, nem fanyar. De nem volt alkalmam kipróbálni.
Unknown üzenete…
A kis szüret is szüret. Ami van azt be kell takarítani. Érdekes hogy most érnek a zöldségek, és virágoznak. Nálunk is így van. De abból már nem eszünk sajna.